vapaa-ajan tapaturmavakuutus

YTK-Yhdistyksen jäsenyyteen kuuluu vapaa-ajan tapaturmavakuutus, joka on voimassa kaikkialla maailmassa. Vakuutus koskee vakinaisesti Suomessa asuvia YTK-Yhdistyksen jäseniä, jotka ovat maksaneet jäsenmaksunsa.

1.1.2022 alkaen vapaa-ajan tapaturmavakuutus on LähiTapiolan myöntämä Ryhmätapaturmavakuutus.

Astuitko juoksulenkilläsi kuoppaan, jolloin nilkkasi vääntyi?
    Kaaduitko polkupyörälläsi lyöden pääsi asfalttiin?
    Osuitko saunapuita tehdessäsi kirveellä jalkaasi?
    Kaaduitko keittiöjakkaralla kurkottaessasi jauhopussia kaapista?

Ei hätää! Onneksi olet YTK-Yhdistyksen jäsen ja sinut on vakuutettu vapaa-ajan tapaturmavakuutuksella!

Tapaturma on äkillinen tapahtuma, joka johtuu ulkoisesta syystä ja aiheuttaa vakuutetulle ruumiinvamman hänen sitä tahtomatta.

Mitä vapaa-ajan tapaturmavakuutus korvaa?

• tapaturman, joka on äkillinen, vakuutetun tahtomatta sattuva tapahtuma, joka johtuu ulkoisesta syystä ja aiheuttaa vakuutetulle ruumiinvamman
    • tapaturman hoitokuluja enintään 8 000 euron määrään asti (yhtä tapaturmaa kohden)
    • haittakorvausta kertakorvauksena enintään 50 000 euroon asti
    • kuolemantapauskorvauksena 20 000 euroa
    • ilman omavastuuta

Vakuutus ei ole voimassa​​​​​​​ eikä liikennevahingon sattuessa tai palkkatyötä tehdessä, eikä kilpaurheilussa tai sen harjoittelussa. Kilpaurheilulla tarkoitetaan urheiluliiton tai urheiluseuran järjestämiä kilpailuja tai otteluita, valmennusohjelman mukaisia harjoituksia sekä lajille ominaisia muita harjoituksia kilpaurheilun tasosta tai vakuutetun iästä riippumatta. Kilpaurheiluksi ei katsota urheiluliiton tai urheiluseuran harraste- ja ikämiessarjoja.

Huomaathan, että matkalle lähtiessä sinun olisi hyvä hankkia erillinen matkavakuutus, joka korvaa myös matkalla sairastumisen sekä matkan peruuntumisen.  Tapaturmavakuutus kattaa ainoastaan tapaturmasta aiheutuneet kulut.

Vakuutuksen ehdot

Vakuutuksen tarkka sisältö selviää vakuutusehdoista.

1.1.2022 lähtien voimassa olevat ehdot löydät täältä.

​​​​​​​31.12.2021 mennessä sattuneet vahingot korvataan edelleen Pohjola Vakuutuksesta. Näitä vahinkoja koskevat ohjeet ja ehdot löydät täältä.​​​​​​​

Toimi näin

Tapaturman sattuessa

1. Hakeudu hoitoon valitsemaasi hoitolaitokseen tai vamman vaatimaan hoitopaikkaan.
    2. LähiTapiolan suurimmat yhteistyökumppanit (esim. Mehiläinen, Pihlajalinna, Terveystalo) voivat lähettää vastaanottokäynnin laskun suoraan LähiTapiolaan, jos näytät Kela-korttia ja todistat YTK-Yhdistyksen jäsenyytesi käynnin yhteydessä. Jäsenyyden voit todistaa esim. älypuhelimella kirjautumalla OMA+ -palveluun ja esittämällä sieltä YTK-Yhdistyksen jäsentodistuksen.
    3. Jos hakeudut hoitoon muulle kuin LähiTapiolan yhteistyökumppanille, maksa lasku ensin itse ja hae kuluja vahinkoilmoituksen yhteydessä tai ilmoita kulut jälkikäteen.
    4. Jos tarvitset maksusitoumusta kalliimpaan tutkimukseen tai hoitoon, hoitolaitos lähettää maksusitoumuspyynnön LähiTapiolaan tarvitsemaasi hoitoon tai tutkimukseen.

Vahingosta ilmoittaminen ja korvauksen hakeminen hoidon jälkeen

Tarkista OMA+ -palvelusta, että YTK-Yhdistyksen jäsenmaksusi on maksettu.​​​​​​​ Ilmoita vahingosta vakuutusyhtiölle:

1. Tee vahinkoilmoitus LähiTapiolan verkkopalvelussa: www.lahitapiola.fi/yritys/hae-korvausta (Henkilövahinko -> Vapaa-ajalla sattunut tapaturma -> Yrityksen ottama yksityistapaturmavakuutus)
    2. Vahinkoilmoituksella täytä ensin vahinkotapahtuman tiedot sekä omat henkilötietosi.
    3. Vahinkoilmoituksen Vakuutuksenottajan tiedot -välilehdellä valitse vaihtoehdoista Liitto. Ilmoita Vakuutuksenottaja-kenttään YTK-Yhdistys. Vakuutusyhtiö tarkistaa täysjäsenyyden voimassaolon YTK-Yhdistyksestä.
    4. Sinun ei tarvitse liittää tositteita vahinkoilmoitukseen. Säilytä kaikki vahinkoon liittyvät tositteet puolen vuoden ajan. Vakuutusyhtiö ilmoittaa, jos se tarvitsee vahinkoon liittyviä tositteita.

Tarkemmat tiedot vakuutuksesta löydät vakuutusehdoista.

Jos tarvitset korvausneuvontaa tai tarkempaa tietoa vakuutuksen sisällöstä, voit olla yhteydessä korvauspalveluumme:

Sähköpostitse yritysten.henkilovahingot@lahitapiola.fi

Puhelimitse 09 453 3222 (ma-pe klo 8-16)

Jäsenten kokemuksia

Sinua voisi kiinnostaa myös: