Työnantajani ei ole maksanut loppupalkkaani. Mitä voin tehdä?

Työsopimuslain mukaan loppupalkka on maksettava työsuhteen viimeisenä päivänä. Tarkista työsopimuksestasi tai mahdollisesta työehtosopimuksesta, onko loppupalkan maksamisesta sovittu poikkeavasti. Mikäli loppupalkan maksu on myöhässä, voit vaatia odotusajan palkkaa maksettavaksi enintään kuudelta kalenteripäivältä.

Lue lisää palkkasaatavista

Katso Lakiruutu-video palkkasaatavan perinnästä!

Ole yhteydessä työnantajaan ja tiedustele miksi palkanmaksu on viivästynyt. Vaadi myös odotusajan palkka maksettavaksi. Voit myös lähettää työnantajalle palkkailmoituslomakkeen.

Mikäli työnantaja ei maksa palkkaa vaatimuksesta huolimatta, ota puhelimitse yhteyttä YTK-Yhdistyksen oikeudelliseen työsuhdeneuvontaan. Jos palkanmaksun laiminlyönti johtuu työnantajan maksuvaikeudesta ja maksukyvyttömyydestä, tee palkkaturvahakemus kolmen (3) kuukauden kuluessa palkkasaatavan erääntymisestä. Voit lukea lisää palkkaturvan hakemisesta täältä.