Perjantaina 25.6. asiakaspalvelumme on keskikesän tunnelmissa ja suljettuna. Leppoisaa juhannusta!

Työsuhteen osapuolet voivat yhteisellä kirjallisella sopimuksella sopia joustotyöajan käyttämisestä, jos työntekijällä on oikeus itsenäisesti päättää työaikansa sijoittamisesta ja työntekopaikastaan vähintään puolet työajastaan.

Joustotyöaikasopimuksessa on sovittava vähintään työpäivien sijoittamisesta, viikkolevosta ja mahdollisesta kiinteästä työajasta. Joustotyöaikaa koskeva sopimusehto voidaan irtisanoa päättymään kuluvaa tasoittumisjaksoa seuraavan jakson lopussa, joten sopimuksessa on sovittava irtisanomisen jälkeen noudatettavasta työajasta. Viikoittainen säännöllinen työaika saa joustotyöajassa olla enintään 40 tuntia neljän kuukauden ajanjakson aikana.

Joustotyöaikaa noudatettaessa sunnuntaityöstä saatava korvaus riippuu siitä, onko sunnuntaityö ollut työntekijän oma valinta (peruspalkka) vai työnantajan määräys (sunnuntaipalkka). Joustotyöajan mahdollinen kiinteä työaika eli työnantajan määräämä työaika ei saa sijoittua yöhön eli klo 23-06 väliselle ajalle.