Palkkaturvana maksettavista saatavista toimitetaan ennakonpidätys, joka on 5 000 euroon asti 30 % ja tämän ylittävältä osalta 50 %.  Jos hakijan henkilökohtainen veroprosentti poikkeaa merkittävästi lakimääräisestä pidätysprosentista, verottajalta voi hankkia verokortin kyseistä palkkaturvamaksua varten. Maksetuista koroista ei toimiteta ennakonpidätystä.

ELY-keskus ilmoittaa tiedot maksetusta palkkaturvasta verottajalle, joten työntekijän ei tarvitse ilmoittaa saatua palkkaturvaa veroilmoituksessa. Jos palkkaturvasuoritus on maksettu konkurssipesän kautta, tulee työntekijän siinä tilanteessa ilmoittaa tämä veroilmoituksessaan.

Palkkaturvana maksettavasta saatavasta vähennetään työntekijän eläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu.