Puhelinlinjat ovat perjantaisin kiinni 18.12. saakka.

4 tapaa saada neuvoa työelämän pulmiin

1. Kattavasta tietopaketistamme löydät tietoa erilaisista työelämän tilanteista, kuten palkanmaksusta, työsopimuksista, vuosilomista, työajoista, jne.
  2. Chatbot Sulo auttaa sinua työsuhdekysymyksissä sivun alanurkan chatissa 24/7.
  3. Oikeudellinen työsuhdeneuvonta on jäsenille tarkoitettu puhelinpalvelu, jossa OpusLex-asianajoverkoston lakimiehet neuvovat työsuhdeasioissa maanantaista torstaihin klo 9-14 pelkän puhelinmaksun hinnalla. Katso tarkemmat ohjeet alta.
  4. Työsuojeluviranomainen auttaa, jos asiasi koskee työehtosopimusten sisältöön (esim. palkkataulukot, minimipalkat, pekkaset tai erilaiset lisät) liittyviä asioita. Oman alueesi työsuojeluviranomaisen löydät työsuojeluhallinnon sivuilta

Oikeudellinen työsuhdeneuvonta

Kun olet YTK-Yhdistyksen jäsen, saat oikeudellista työsuhdeneuvontaa puhelimitse normaalin puhelinmaksun (pvm/mpm) hinnalla. OpusLex -asianajoverkoston lakimiehet vastaavat puheluusi ma-to klo 9-14 (perjantaisin suljettu).

Seuraavina juhlapyhinä palvelu on käytettävissä klo 9-12.
Ke 23.12. klo 9-12
To 31.12. klo 9-12

Opuslex on 20 Suomen Asianajajaliittoon kuuluvan itsenäisen asianajotoimiston muodostama valtakunnallinen verkosto, joka toimii 22 paikkakunnalla, ja jossa on yli 50 lakimiestä. Heidän puoleensa voit kääntyä, mikäli tarvitset lakimiehen apua työsuhteen päättämistä koskevassa riitatilanteessa tai haluat kysyä muuta työsuhteeseen liittyvää asiaa.

​​​​​​​Neuvonta kattaa tilanteet, jotka voit esittää puhelimessa ilman, että lakimies perehtyy asiakirjoihin tai muuhun materiaaliin.  Asiakirjojen laatimisesta tai muista sopimistanne toimenpiteistä aiheutuvista kustannuksista tulee sopia ao. lakimiehen kanssa erikseen.

Huom!

Mikäli asiasi koskee työehtosopimusten sisältöön (esim. palkkataulukot, minimipalkat, pekkaset tai erilaiset lisät) liittyviä asioita, ota yhteyttä työsuojeluviranomaiseen. Oman alueesi työsuojeluviranomaisen löydät työsuojeluhallinnon sivuilta

Näin soitat työsuhdeneuvontaan

1. Soita numeroon 0200 55011
  2. Syötä henkilötunnuksesi yhdeksän (9) ensimmäistä numeroa
  3. Odota - Kun jäsenyytesi on tunnistettu, puhelu ohjautuu lähimmälle vapaana olevalle lakimiehelle. Linja on ohjauksen ajan hiljainen, odota sulkematta puhelinta. Mikäli puhelu jossakin vaiheessa katkeaa, on linjoilla ruuhkaa. Yritä siinä tapauksessa myöhemmin uudelleen.
  4. Ohjautuiko puhelu lomavastaajaan? Jos puhelu ohjautuu vastaajaan, ota näissä tilanteissa yhteys numeroon 09 6866 100.