Puhelinlinjat ovat perjantaisin kiinni 18.12. saakka.

Annamme lahjaksi toivoa Maaret Kallion verkkokurssilla

Haasteelliset ajat, korona ja sen vaikutukset työelämään ovat horjuttaneet monen elämää ja toivoa tulevasta. Haluamme konkreettisella tavalla olla mukana vahvistamassa toivoa ja auttaa niitä jäseniämme, joille tämä vuosi on ollut erityisen rankka. Annamme 200 jäsenelle lahjaksi toivoa ja mahdollisuuden osallistua ilmaiseksi Maaret Kallion uudelle Voimana toivo -verkkokurssille.

Kustantamamme verkkokurssi on lahja koronan takia työttömiksi tai lomautetuiksi jääneille tai niille pandemian vaikutuksista kärsineille, joilla ei muutoin olisi mahdollisuutta osallistua. Osallistujat arvotaan ilmoittautuneiden yhdistyksen jäsenten keskuudesta.

Kurssi on suunnattu erityisesti niille jäsenille, jotka kaipaavat tukea vaikeaan elämäntilanteeseen ja toivon vahvistamiseen työelämän haasteissa. Vuosi on ollut monille ankara ja toivomme lämpimästi, että tämä yhteistyö antaa työkaluja toivon vahvistamiseen vaikean ajan keskelle. Arvonta on päättynyt, onnea voittajille!

Miten mieltä ja toivoa voi vahvistaa?

Toivon vahvistamiseksi Kallio antaa seuraavat vinkit:​​​​​​​

1. Tunnista ja tunnusta:
    Toivo juurtuu aina realiteetteihin. Ensimmäinen askel onkin tunnistaa ja tunnustaa, millaisessa tilanteessa tai voinnissa tällä hetkellä on. Vaikean tilanteen hyväksyminen vie usein aikaa. Tilanteen tunnustaminen ja hyväksyminen mahdollistaa vaikuttamisen ja valintojen näkymät.
  2. Vaikuta siellä missä voit:
    Epävakaassa ja vaikeassa tilanteessa on tärkeää kohdistaa oma jaksaminen ja toivorikkaat teot sinne, missä niillä voi olla vaikutusta. Pohdi tilannettasi rauhassa ja mieti, mitä juuri nyt voit tehdä. Mitkä ovat pieniä askeleita tai tekoja, jotka voivat auttaa selviämään, tuovat lohtua tai saavat liikkeen tuntua tässä tilanteessa?
  3. Toivo tehdään yhdessä:
    Älä siis yritä pärjätä yksin tai rakentaa hyvää elämää vain omaan varaan. Toivo tarvitsee tutkitusti toisia ihmisiä. Meidän tulee olla toinen toistemme toivon ajureita, ei esteitä. Jakamisen kokemus liittyy keskeisesti toivoon: hankalassakaan tilanteessa en ole yksin ja hyvissä kohdissa voin saada kanssailoitsijoita.

”Voimana toivo -kirjassani ja samannimisellä verkkokurssilla tavoitteena on vahvistaa osallistujan toivoa ja toimijuutta myös vaikeiden aikojen äärellä”, Kallio kiteyttää. Kurssilla keskitytään sekä oman hyvinvoinnin vahvistamiseen, toipumisen keinoihin että toisten ymmärtämiseen ja tukemiseen. Teemoja työstetään Maaretin viikoittaisten nauhoitettujen videoluentojen sekä konkreettisten toivoa ja jaksamista tukevien harjoitusten avulla.

Maaret Kallio

Kampanja näkyy myös somessa aihetunnisteilla #lahjaksitoivoa ja #voimanatoivo.

​​​​​​​Arvontaan osallistui lähes 7000 kiinnostunutta YTK-Yhdistyksen jäsentä 6.11.– 18.11.2020 välisenä aikana. Arvonta on suoritettu ja voittajille ilmoitettu 20.11.2020 henkilökohtaisesti sähköpostilla. Lue lisää tästä!

• Verkkokurssin arvo on 149 €.
  • Lisäksi arvonnan voittajat saavat yksinoikeudella oman räätälöidyn onlive-live aloitusluennon, joka pidetään 30.11. klo 10. Aloituswebinaarista tehdään myös tallenne.
  • Verkkokurssin kesto on noin 2 kuukautta.
  • Verkkokurssi pohjautuu Maaret Kallion suosittuun Voimana toivo -kirjaan. Kurssilla keskitytään vahvistamaan osallistujan toivoa ja toimijuutta Maaretin viikoittaisten nauhoitettujen videoluentojen sekä konkreettisten toivoa ja jaksamista tukevien harjoitusten avulla. Tutustu kurssiin!

Lue arvonnan säännöt

Arvontaan osallistumisen yhteydessä antamiasi henkilötietoja käsitellään soveltuvan tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Tietosuojaseloste löytyy täältä.

Jos et ole YTK-Yhdistyksen jäsen, vielä ehdit liittyä!

Mistä yhteistyössä on kyse?

”Olemme tunnistaneet ihmisissä tarpeen toivolle ja riskin toivottomuudelle. Se ei ole yksilölle eikä yhteiskunnalle hyvä lähtökohta, vaan lamaannuttaa ja aiheuttaa pitkäaikaista ahdistusta. Näinä hankalina aikoina haluamme antaa lahjaksi lisää toivoa tulevaan tämän verkkokurssin muodossa”, kertoo YTK-Yhdistyksen johtaja Ilona Kangas.

Myös kouluttajapsykoterapeutti, tietokirjailija ​​​​​​​Maaret Kallio tunnistaa epävarmuuden ja turvattomuuden tunteen lisääntymisen: ”Tarvitsemme nyt ennen kaikkea toivon ja turvan vahvistamista. Koen todella tärkeäksi tukea toivoa myös tällä yhteistyöllä. Nyt hankalassa tilanteessa olevat ihmiset saavat lahjan, joka kartuttaa myös heidän henkistä pääomaansa pitkässä juoksussa. Erityisesti vaikeissa elämän vaiheissa, kuten työttömyydessä, terveyttä tai muuta perusturvallisuutta uhkaavassa tilanteessa, tarvitaan toivoa."