Etusivu Koulutuksia hyvinvointisi tueksi
  • Täysjäsenille
  • Opiskelijajäsenille

Koulutuksia hyvinvointisi tueksi

Haluaisitko nukkua paremmin tai kaipaatko rentoutumista ja palautumista? Jäsenetuihin kuuluvasta Työelämän verkkokoulutuskirjastosta löydät kattavasti harjoituksia, joiden avulla voit vahvistaa mielesi hyvinvointia.

Pyöräilijä mäen päällä.

Jäsenillemme maksuton työelämän verkkokoulutuskirjasto tarjoaa monipuolisia harjoituksia kaikille, jotka etsivät työkaluja mielen hyvinvoinnin vahvistamiseen.

Jos et ole vielä ottanut verkkokoulutuskirjastoa käyttöösi, aloita rekisteröitymällä OMA+:n kautta!

Näin otat verkkokoulutuskirjaston käyttöösi

Valikoimasta löydät esimerkiksi nämä koulutus­kokonaisuudet:

Aivobic treenit – Pidä pääsi kasassa kaaoksen keskelläkin

Miten pystyt pitämään pääsi kasassa ja toimimaan keskittyneesti ja rentoutuneesti niin, että vältät menneiden märehtimisen, tulevaisuuden pelkäämisen ja ympäristön häiriöistä johtuvan hajamielisyyden? Ota Breikki arjen rutiineista ja osallistu kevyeen aivoharjoitteluun rytmikkään musiikin tahdissa! Aivobicia on miellyttävä tehdä silmät kiinni nojatuoliin uppoutuen tai matolla mukavasti maaten. Saat käytännön menetelmiä, joilla torjut arjen stressin ja hajamielisyyden.

Opi arvostamaan untasi

Mitä uni on ja miksi se on ihmisille elintärkeä voimavara? Unilääkäri ja tietokirjailija Henri Tuomilehto avaa tässä koulutuskokonaisuudessa unen merkitystä ihmiselle. Opit mistä voit tunnistaa univajeen ja miten unta voi oppia parantamaan.

Rentoutumisharjoituksia

Tässä osiossa kuulet rentoutumisharjoituksista, joita voit tehdä työn aikana helpottaaksesi stressiä.

Psyykkistä joustavuutta

Meistä kaikki tunnistavat tilanteita, joissa jäämme kiinni yhteen ajatukseen tai tunteeseen, oli se sitten epämiellyttävä tai miellyttävä. Psyykkinen joustavuus mahdollistaa omien ajatuksiemme ja tunteiden havainnoinnin ja jopa niihin puuttumisen. Tässä valmennuspolussa käydään läpi henkisen hyvinvointimme parantamisen kannalta olennaisimpia kysymyksiä.

Tunnetaidoilla hyvinvointia

Mitä tunnetaidot ovat ja mikä niiden merkitys on työelämässä? Miten tunteet näyttäytyvät jokapäiväisessä arjessa ja kuinka voimme oppia kehittämään niitä? Tunnetaitojen kehittäminen mm. vahvistaa niin yksilön kuin työyhteisön hyvinvointia, parantaa tuottavuutta ja luovuutta ja sosiaalisten taitojen vahvistuessa auttaa meitä kohtaamaan erilaisia tilanteita. Sisältö on hyödyllistä kenen tahansa elämänhallinnan taitojen ja hyvinvoinnin vahvistamisen näkökulmasta eikä ole sidonnainen pelkästään työelämäkontekstiin.

Mielen hyvinvointi työyhteisössä

Työn kuormittavuus pitkällä aikavälillä haastaa meidän jokaisen jaksamista. Koulutuskokonaisuudessa sukelletaan työuupumukseen ja mielenterveyden haasteisiin työyhteisössä. Käymme läpi työuupumuksen tunnistamisen merkit, hoidon sekä työhön palaavan työn suunnittelun askelmerkit. Tutustumme myös psyykkisen hyvinvoinnin haasteisiin, masennukseen, ahdistukseen, alkoholiongelmiin sekä työterveysneuvotteluihin työpaikan kontekstissa.

Parempaa palautumista

Palaudutko työpäivistä kunnolla? Onko olo herätessä edelleen väsynyt? Tämä Aava Virran ammattilaisten kokoama valmennus antaa eväitä parempaan palautumiseen ja uneen! Valmennus sopii jokaiselle, joka on kiinnostunut parantamaan omaa untaan ja palautumistaan. Valmennus sopii myös stressin ja esiuupumuksen kanssa kamppaileville sekä aktiiviliikkujille, jotka tarvitsevat parempaa palautumista.

Käytännön keinoja työhyvinvoinnin vahvistamiseen

Tässä koulutuskokonaisuudessa avataan työhyvinvoinnin osa-alueita käytännönläheisellä otteella. Katsottuasi kokonaisuuden hahmotat työhyvinvoinnin laajan kokonaisuuden ja siihen vaikuttavat tekijät. Opit, miten voit konkreettisesti vaikuttaa omaan työhyvinvointiisi.

Work-Life balance

The term Work-Life Balance is getting more common and we are talking more and more about how we as employees can balance our work life and personal life in a good and healthy way. What does the science say about this? What conditions is necessary and is it even possible to achieve it? How can we review our own balance between our personal and working life? Here you will get a basic overview of the phenomena.

Stress management

The purpose of this course is to give you an insight into the psychology and physiology in stress reactions so that you can develop really effective tactics and skills in handling challenging situations in your daily life and at work. The content is applicable for anyone regardsless of life situation or work position.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös