Työnhaun verkkovalmennus

Tämä palvelu on tarjolla vain YTK:n täysjäsenille, jotka kuuluvat sekä työttömyyskassaan että YTK-Yhdistykseen. Myös YTK-Yhdistyksen opiskelijajäsenet voivat hyödyntää palvelua.

Työnhaun tavat elävät ja muuttuvat. Täysjäsenenä sinulla on mahdollisuus saada sparrausta ja ohjausta siihen, miten työpaikan haku voi olla helpompaa ja tuloksekkaampaa. Työnhaun verkkovalmennuksessa saat ajankohtaisia ja käytännöllisiä työkaluja työhakuun. Tunnukset saatuasi saat aivan oman opiskelutilan, jossa voit seurata edistymistäsi. Voit opiskella kuukauden ajan omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta.

Kannattaa hyödyntää henkilökohtainen ohjaus. Valmentaja antaa sinulle valmennuksen lopussa palautetta tekemistäsi työnhaun teksteistä ja videoesittelystä. Videoesittelyn tekeminen on vapaaehtoista, mutta suosittelemme sitä lämpimästi. Valmennuksesta voit tallentaa ja tulostaa itsellesi valmistuneen työnhakusuunnitelman, kartoitusten tulokset ja asiakirjat, ja saat todistuksen osallistumisestasi.

1.9.2019 lukien valmennuksella voi täyttää myös aktiivimallin mukaisen aktiivisuusedellytyksen. Jotta saat todistuksen valmennuksen läpikäymisestä, sinun tulee valita valmennus ohjauksella. Kun valmennus on läpikäyty ja olet saanut henkilökohtaisen ohjauksen, valmentaja ilmoittaa siitä YTK-Yhdistykselle. Tämän jälkeen toimitamme sinulle todistuksen etuuden maksajalle toimitettavaksi.

TyönhakuRedi  - Helppo, selkeä ja innostava opastaja

1. Aloitus ja ohjeet
  2. Alat ja ammatit - uusia mahdollisuuksia
  3. Omat vahvuudet sanoiksi
  4. Oma osaaminen esiin
  5. Työnhaku joka tuottaa tulosta
  6. Työnhaun tekstit: CV- ja hakemusmallit
  7. Työhaastattelu ja videoesittely

8. Seuraavat askeleet: oma suunnitelma

Ilmoittautuminen​​​​​​​

Video-ohjeita työnhaun tueksi

Ansioturvan edellytykset: Tällä videolla kerromme, miten ansiopäivärahaa voi saada. Muista pitää työttömyyskassan jäsenyys aina voimassa!

Jos jäät työttömäksi: Joskus voi elämässä käydä niin, että jää työttömäksi ja tulee tarve hakea ansioturvaa. Työttömyys on ihan normaali osa työmarkkinoita. Ansioturva takaa taloudellisen toimeentulon silloin, jos töitä ei ole. Katso videolta, miten sinun tulee toimia, jos jäät työttömäksi.

Työn vastaanottaminen kannattaa aina: Osa-aikatöitä voi olla helpompi saada kuin kokopäivätöitä. Työttömänä ollessasi saatat kuitenkin pohtia, kannattaako osa-aikatyö ottaa vastaan; miten käy ansiopäivärahan. Sen suhteen ei kuitenkaan tarvitse olla huolissaan - työ nimittäin kannattaa aina. Katso videolta, miten osa-aikatyön tekeminen vaikuttaa ansiopäivärahan määrään.