työnhakuvalmennus

Tämä palvelu on ilmainen YTK-Yhdistyksen jäsenille. Myös opiskelijajäsenet voivat hyödyntää palvelua.

Työnhaku on kovaa työtä. Haluaisitko, että se olisi helpompaa ja tuloksekkaampaa? Kaipaatko selkeitä ohjeita etenemiseen, pohjia dokumentteihin ja uraohjaajan henkilökohtaista sparrausta?

Nämä kaikki sisältyvät ilmaiseen työnhaun verkkovalmennukseen, joka on yksi lukuisista rahanarvoisista jäseneduistasi. Se kannattaa hyödyntää erityisesti, jos haet aktiivisesti uutta työtä, mutta siitä on apua myös työpaikan tai alan vaihtoa vasta suunnitteleville. TyönhakuRedi-valmennuksen YTK-Yhdistyksen jäsenille tuottaa Cimson Koulutuspalvelut.

Valmennus pähkinänkuoressa:

• saat ajankohtaisia ja käytännöllisiä työkaluja työnhakuun
    • luot tunnukset omaan opiskelutilaan, jossa voit seurata edistymistäsi
    • voit opiskella kuukauden ajan omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta
    • saat 1 tunnin henkilökohtaista valmennusta uraohjaajan kanssa.

Hyödynnä henkilökohtainen ohjaus, materiaalit ja palaute

Valmentaja antaa sinulle palautetta kaikista valmennuksessa tekemistäsi materiaaleista, kuten hakemusteksteistä ja videoesittelystä. Videoesittelyn tekeminen on vapaaehtoista, mutta erittäin suositeltavaa. Valmennuksesta voit tallentaa ja tulostaa itsellesi valmistuneen työnhakusuunnitelman, kartoitusten tulokset ja asiakirjat, ja saat todistuksen osallistumisestasi.

Ilmoittaudu mukaan

Verkkovalmennus on helppo, selkeä ja innostava opastaja.​​​​​​​ Katso esittelyvideo ja ilmoittaudu mukaan!

YTK-Yhdistys Cimson työnhaun verkkovalmennus esittelyvideo

Valmennuksen sisältö

Tutustu valmennuksen sisältöteemoihin alla. Aloitettuasi valmennuksen voit edetä vapaasti omassa opiskeluympäristössäsi, omassa tahdissa ja haluamassasi järjestyksessä.

• Tervetuloa kirkastamaan työurasi suunnitelmia, tavoitteitasi ja motivaatiotekijöitäsi! Tässä osiossa: Ohjeet, Olet tässä -mittari, Tavoitteet, Motivaatio.

• ”Suunnittele mitä teet ja tee mitä suunnittelet!” Tässä osiossa: Liikkeelle työnhaussa, Millä aloilla on töitä, Tulevaisuuden osaaminen, Palkkatietoja, Työsuhdeasioita pähkinänkuoressa.

• Syvennetään työnhakusuunnitelmaa! Tässä osiossa: Mitä eri reittejä voi hakea töitä, Työnantajia verkossa, TE-toimiston sähköiset palvelut, Työnhaku sosiaalisessa mediassa, Henkilöstöpalvelut ja suorahaku.

• Kartoitetaan osaamistasi laajasti! Tässä osiossa: Löydä valttisi osaamisesta, Itsetuntemus työnhaussa, Osaamiskartoitus.

• Hiotaan työnhaun työkalut kuntoon! Tässä osiossa: Tehokkain ja sopivin CV, eri CV-malleja ja -tyyppejä, Työhakemus ja markkinointiteksti (avoin hakemus), Portfolio, videoesittely ja muut työkalut.

• Vinkkejä haastatteluun ja videoesittelyyn! Tässä osiossa: Onnistunut työhaastattelu, Haastattelun sisältö ja eteneminen, Harjoittele videoesittelyn tekemistä.

• Vaali voimiasi! Työnhaku on kovaa työtä ja vaatii voimavaroja. Tässä osiossa: Voimavarat ja asenne työnhaussa, Viestintä ja jännitys, Ikä ja työnhaku, Yhdenvertaisuus työnhaussa.

• Pysy mukana kehityksessä! Tässä osiossa: Kevennetty hakuprosessi, Asiantuntijapoolien merkitys, Tekoäly rekrytoinnissa.

• Aika viimeistellä työnhakusuunnitelma! Tässä osiossa: Tavoitteet, suunnitelma, aikataulu ja eteneminen, Materiaalit talteen, Palaute, Olet tässä -mittari.

Jäsentemme kokemuksia

Miten valmennukset ovat auttaneet jäseniämme työnhaussa, työelämän käänteissä ja uralla etenemisessä? Mitä hyötyä jäsenet ovat valmennuksista saaneet? Tutustu jäsentemme kokemuksiin työnhaun verkkovalmennuksesta!

Jäsenemme Mari oppi valmennuksessa erityisesti vahvuuksistaan ja työnhausta prosessina.

Jäätyään työttömäksi Raimo ajatteli päivittää osaamistaan ansioluettelon ja hakemuksen tekemisen suhteen, mutta saikin paljon enemmän kuin odotti, myös henkilökohtaisia vinkkejä.

Sanna prosessoi valmennuksessa omia työnhakutaitojaan ja koki erityisen hyödylliseksi valmentajan yksilöllisen palautteen.