Etusivu Työnhakuvalmennus
  • Täysjäsenille
  • Opiskelijajäsenille

Työnhaku­valmennus

Valmistaudu työhaastatteluun tai kirjoita entistä parempi CV ja työhakemus ammattilaisen avulla! Työnhakuvalmennuksessa saat henkilökohtaista ohjausta työnhakuun ja urasuunnitteluun verkossa. Valmennus on kokonaan maksuton täysjäsenille ja opiskelijajäsenille.

Vanhempi mies näppäilee tablettia.

Haluaisitko avuksesi käytännöllisiä työkaluja ja henkilökohtaista uravalmentajan ohjausta, jotta työnhaku olisi helpompaa ja tuloksekkaampaa? Tarvitsetko selkeitä ohjeita etenemiseen, pohjia dokumentteihin ja ammattivalmentajan yksilöllistä apua?

Työnhaku on usein kovaa työtä, mutta myös luontainen osa työuraa työelämän muutoksissa. Työnhakutaidot ja oman osaamisen tunnistaminen ovat tärkeä osa työelämätaitoja, joita kannattaa päivittää säännöllisesti.

Hyödynnä YTK:n täysjäsenille räätälöityä valmennusta maksutta

Ilmoittaudu mukaan

Valmennus pähkinän­kuoressa:

• saat ajankohtaisia ja käytännöllisiä työkaluja työnhakuun
  • luot tunnukset omaan opiskelutilaan, jossa voit seurata edistymistäsi
  • voit opiskella kuukauden ajan omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta
  • saat 1 tunnin henkilökohtaista valmennusta uraohjaajan kanssa.

Urapolkuja voi ajatella kuin liikenneympyrää. Jatkanko pyörimistä? Löydänkö oikean liittymän, vaihdanko sittenkin toiseen ja riittääkö rohkeuteni vaihtoon? Urapolkujen kartalla ei tarvitse jäädä yksin. Me Cimsonin uravalmentajat tutkimme suuntaa kanssasi.

KT Eeva Riutamaa, YTK Työelämän jäseniä valmentava työnohjaaja ja uracoach

Verkkovalmennus on helppo, selkeä ja innostava opastaja.​​​​​​​ TyönhakuRedi-valmennuksen YTK:n täysjäsenille tuottaa Cimson Koulutuspalvelut.

Katso työnhakuvalmennuksen esittelyvideo!

Valmennuksen sisältö

Tutustu valmennuksen sisältöteemoihin alla. Aloitettuasi valmennuksen voit edetä vapaasti omassa opiskeluympäristössäsi, omassa tahdissa ja haluamassasi järjestyksessä.

Hyödynnä henkilökohtainen ohjaus, materiaalit ja palaute!

Valmentaja antaa sinulle palautetta kaikista valmennuksessa tekemistäsi materiaaleista, kuten hakemusteksteistä ja videoesittelystä. Videoesittelyn tekeminen on vapaaehtoista, mutta erittäin suositeltavaa. Valmennuksesta voit tallentaa ja tulostaa itsellesi valmistuneen työnhakusuunnitelman, kartoitusten tulokset ja asiakirjat, ja saat todistuksen osallistumisestasi.

Tervetuloa kirkastamaan työurasi suunnitelmia, tavoitteitasi ja motivaatiotekijöitäsi! Tässä osiossa: Ohjeet, Olet tässä -mittari, Lähtötilanne-kysely, Tavoitteet ja Motivaatio -videot, jäsentarinat.

”Suunnittele mitä teet ja tee mitä suunnittelet!” Aloitetaan työnhakusuunnitelman teko. Suunnitelma täydentyy sitä mukaa, kun etenet valmennuksessa. Tässä osiossa: Liikkeelle työnhaussa, Millä aloilla on töitä, Palkkatietoja, Työsuhdeasioita pähkinänkuoressa.

Syvennetään työnhakusuunnitelmaa! Tässä osiossa: Mitä eri reittejä voi hakea töitä, työnhaku ja työnantajia verkossa, työnhaku sosiaalisessa mediassa, henkilöstöpalvelut ja -vuokraus sekä suorahaku.

Kartoitetaan osaamistasi laajasti! Tässä osiossa: Kartoita osaamisesi, Itsetuntemus työnhaussa, Osaamiskartoitus, Tarinoita ja lisätietoa, Työyhteisöosaaminen.

Hiotaan työnhaun työkalut kuntoon! Tässä osiossa: Tehokkain ja sopivin CV, eri CV-malleja ja -tyyppejä, Työhakemus ja markkinointiteksti (avoin hakemus), Portfolio, videoesittely ja muut työkalut.

Vinkkejä hyvään haastatteluun ja videoesittelyyn! Tässä osiossa: Onnistunut työhaastattelu, Haastattelun sisältö ja eteneminen, Harjoittele työhaastattelua ja videohaastattelua ohjaajan kanssa.

Viestintä- ja vuorovaikutustaidoista on hyötyä työnhaun eri kanavissa ja tilanteissa. Tässä osiossa: Työelämän viestintä, Esiintyminen ja jännitys, Ohjeita kirjoittamiseen.

Pysy mukana kehityksessä! Tässä osiossa: Kevennetty hakuprosessi, Asiantuntijapoolien merkitys, Tekoäly rekrytoinnissa.

Työnhaku on kovaa työtä monella tapaa ja kestää pitkäänkin. Vaali voimiasi! Tässä osiossa: Voimavarat ja asenne, Puhtia työnhakuun, Terveys, Resilienssi, Yhdenvertaisuus, Anonyymi työnhaku.

Mietitkö uusia vaihtoehtoja urallasi? Ota sille aikaa! Urasuunnittelu on sen päättämistä, mitä tavoittelet työurallasi. Tässä osiossa: Urasuunnittelutaidot, Reitit, Päätösten teko, Ammatinvalinta, Kiinnostuskartoitus, Minustako yrittäjä?

Aika viimeistellä työnhakusuunnitelma! Tässä osiossa: Tavoitteet, suunnitelma, aikataulu ja eteneminen, Materiaalit talteen, Palaute, Olet tässä -mittari.

Jäsenet suosittelevat: palautteissa keskiarvo valmennukselle on 4,4/5 ja valmentajille 4,7/5!

Jäsentemme kokemuksia

Miten valmennukset ovat auttaneet jäseniämme työnhaussa, työelämän käänteissä ja uralla etenemisessä? Mitä hyötyä jäsenet ovat valmennuksista saaneet? Tutustu jäsentemme kokemuksiin työnhaun verkkovalmennuksesta!

Liity jäseneksi jo tänään!