Pidä tärkein pääomasi ajan tasalla

Työelämän verkkokoulutuskirjasto tuo käyttöösi tuhansia koulutuksia osaamisesi kehittämiseen ja työelämätaitojen ylläpitämiseen. YTK-Yhdistyksen jäsenille ilmaisen palvelun tuottaa digitaalisen oppimisen edelläkävijä Accountor Eduhouse.

Käytössäsi on tuhansia käytännönläheisiä ja ajantasaisia koulutuksia O365-ohjelmien perusteista uusimpiin ominaisuuksiin (mm. Excel, Word, Teams, Outlook), hr- ja esimiestyöstä, palkka- ja taloushallinnosta, työoikeudesta ja liikejuridiikasta sekä erilaisista työelämätaidoista. Löydät palvelusta myös kattavaa PHT- ja KLT-tutkintojen ylläpitokoulutusta.

Voit osoittaa CV:ssä osaamisesi ja kehittymisesi palvelusta saatavilla todistuksilla.

Olemme helpottaneet käyttöä kokoamalla sinulle suosikkikattauksen jäsentemme toiveiden ja suosituimpien koulutusten pohjalta. Listan löydät tämän sivun lopusta, joten aloita näistä!

Palvelu on saatavissa jäsenmaksun hinnalla vain YTK-Yhdistyksen jäsenille (palvelun normaali hinta 109 €/kk).

Näin aloitat

• Verkkokoulutuskirjaston avulla voit ylläpitää ja kehittää omaa osaamistasi mm. monipuolisilla talous- ja palkkahallinnon, HR:n, esimiestyön, työoikeuden, liikejuridiikan ja O365-ohjelmien (mm. Excel, Word, Teams, Outlook) täsmäkoulutuksilla.

1. Ajankohtaisseuranta: Mitä ajankohtaista on tapahtunut? Mikä on nyt kaikkien huulilla? Eduhouse a+ tarjoaa selkokielisen ja tiiviin seurannan ajankohtaisiin aiheisiin.
      2. Ongelmanratkaisutyökalu: Eduhouse a+ mahdollistaa entistä paremman tiedonhakemisen erilaisiin ongelmanratkaisutilanteisiin. Huippuunsa viritetyillä hakutyökaluilla löydät tietoa sekunnin tarkkuudella. Voit myös lisätä koulutuksiin omia muistiinpanojasi, joihin pääset palaamaan helposti myöhemmin.
      3. Osaamisen kehittäminen: Eduhouse a+ palvelussa koulutukset on purettu pieniin osiin, jolloin voit päivittää tietosi kätevästi työn ohessa. Koulutuksen lopussa voit tehdä lopputestin, josta saat todistuksen. Voit myös luoda opintosuunnitelman.

Palvelussa voit:

• Selata katsottavaa yksittäisten koulutusten tai kokonaisuuksien joukosta

• Luoda opintosuunnitelmia ja seurata osaamisesi kehittymistä

• Suorittaa koulutustestejä ja kerätä todistuksia

• Kirjoittaa koulutuksista muistiinpanoja ja palata näihin myöhemmin

• Ladata koulutusmateriaalit helposti koulutustallenteen yhteydestä

• Verkkokoulutuskirjaston käyttö sisältyy YTK-Yhdistyksen jäsenyyteen eikä maksa ylimääräistä.

• Verkkokoulutuskirjaston käyttöönotto on helppoa! Aktivoi tunnuksesi rekisteröitymällä palveluun OMA+:sta löytyvän linkin kautta. Linkki tulee näkyviin sivulta Webinaarit ja koulutukset, kun olet ensin antanut suostumuksesi tietojen luovuttamista koskien. Rekisteröinnin jälkeen palvelu avautuu käyttöösi!

Huomioithan, että rekisteröity tunnus on vain henkilökohtaiseen käyttöön.

Usein kysyttyä palvelun käytöstä

• Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi. Muista, että käyttäjätunnukset ovat aina henkilökohtaiset, ja niitä saa käyttää vain sähköpostiosoitteen omistava henkilö.

• Voit tilata uuden salasanan palvelun kirjautumissivulta kohdasta ”Unohtuiko salasana”.

• Näet suorittamasi koulutukset omasta profiilistasi, ”Suoritetut koulutukset” -kohdasta. Voit suodattaa suorituksia mm. suorituspäivämäärän ja/tai kategorian mukaan.

Saat ladattua todistuksen ja suoritusrekisterin oman profiilisi ”Suoritetut koulutukset” -kohdasta. Jokaisen koulutuskuvakkeen yläkulmassa on yksittäisen koulutuksen todistuksen latauspainike. Voit halutessasi ladata myös suoritusrekisterin, jossa näkyy kaikki suorittamasi koulutukset. Käyttämällä erilaisia suodattimia voit rajata suorituksiasi ladattavaan suoritusrekisteriin.

• Suorittamasi koulutukset säilyvät tunnuksellasi, vaikka tilauksesi/käyttöoikeutesi koulutussisältöihin ei olisi voimassa.

• Opintosuunnitelman rakentaminen on helppoa: paina pientä lipuketta koulutuskuvakkeen oikeassa yläkulmassa ja valitse ”lisää koulutus opintosuunnitelmaasi”. Tästä näkymästä voit lisätä koulutussisältöjä (sekä yksittäisiä koulutusosioita että -kokonaisuuksia) jo valmiille opintosuunnitelmalle tai luoda uuden opintosuunnitelman.

• Lopputesti on tapa varmistaa osaamisesi koulutusvideon katsomisen jälkeen. Saat suorituksen, kun olet läpäissyt testin onnistuneesti. (Jos koulutuksessa ei ole lopputestiä, katsottuasi koulutusvideota riittävästi aktivoituu kohta ”Vahvista suorituksesi”, ja sitä klikkaamalla saat suorituksen.)

Lopputestin kysymysten määrä vaihtelee koulutustallenteen aihepiirin luonteen ja laajuuden mukaan. Jokaisessa testissä on kuitenkin vähintään yksi kysymys.

Eduhouse pyrkii siihen, että mahdollisimman monessa koulutustallenteessa on lopputesti. Tämä ei ole kuitenkaan aina mahdollista eikä välttämättä edes mielekästä. Syynä voi olla esimerkiksi koulutuksen yleisluontoinen aihepiiri, johon monivalintatyyppinen “oikein vai väärin” -tyyppinen testi ei sovi. Jos lopputestiä ei ole, suoritus syntyy pelkän katsomisen perusteella.

• Suorituksen saa joko katsomalla livelähetyksen tai koulutustallenteen ja suorittamalla siihen liittyvän lopputestin. Mikäli koulutuksessa ei ole lopputestiä, ja olet katsonut koulutusvideota riittävästi, aktivoituu kohta ”Vahvista suorituksesi”, ja sitä klikkaamalla saat suorituksen.
      • Huom! Jos suorituksen saanti on sinulle tärkeää, emme suosittele ”hyppimistä” katselujanalla (videon alareunassa), jotta lopputesti tai suorituksen vahvistamispainike aktivoituu ongelmitta. Ilman koulutusvideon katselua ei siis voi saada suoritusta, koska testi- ja suorituspainikkeet eivät silloin aktivoidu.
    • KLT- ja PHT-ylläpitoon soveltuvat koulutukset ovat merkittynä pienillä ”KLT” ja ”PHT” merkeillä. Voit myös suodattaa nämä näkyviin valitsemalla paketin (esim. Talous) alta ”Koulutukset” ja sitten suodattimen ”Ylläpito” alta KLT tai PHT.

• Palvelu toimii parhaiten uusimpien selainversioiden kanssa. Näet käyttämäsi version selaimen asetuksista.
      • Mikäli sinulla on oikeudet hallita selaimesi asetuksia, varmistathan että selaimesi päivittyy automaattisesti uusimpaan versioon.
      • Mikäli ongelmat jatkuvat selainversion päivityksenkin jälkeen, olethan yhteydessä Eduhousen asiakaspalveluun asiakaspalvelu@eduhouse.fi.
      • Kouluttajat ovat pääsääntöisesti oman koulutusaiheensa asiantuntijoita, esimerkiksi koulutus-, työ- ja/tai tutkimustaustansa vuoksi, ja kokeneita esiintyjiä ja kouluttajia.
      • Voit klikata millä tahansa koulutussivulla luentomateriaalin yläpuolelta kohtaa ”Kouluttaja”, niin saat lisätietoja juuri tämän koulutuksen kouluttajasta.
    • Tarjonta uusiutuu jatkuvasti ja täydentyy uusilla koulutuksilla ja koulutuskokonaisuuksilla joka viikko (pois lukien heinäkuu).

• Eduhouse tarkistaa koulutustallenteen tietosisällön ajantasaisuuden säännöllisin väliajoin.
      • Mikäli koulutus ei ole ajan tasalla, se poistuu 30 päivän kuluttua tai viimeistään silloin, kun koulutus on alun perinkin ilmoitettu poistuvaksi eli pääsääntöisesti kesäkuun tai joulukuun lopussa kunakin vuonna. Virheellinen kohta videossa ja/tai luentomateriaalissa voidaan myös korjata, jolloin sitä ei tarvitse kokonaan poistaa.

Huom! Koulutuksen poistumispäivä on merkitty koulutussivun oikeaan laitaan. Kun koulutus on enää alle 30 pv esillä, siitä ilmoitetaan koulutusten hakusivulla merkinnällä ”Poistumassa” ja myös koulutuskokonaisuuden poistuvat koulutukset on merkitty samalla ”Poistumassa” merkinnällä.

• Koulutuskokonaisuudet muodostuvat lyhyistä videoista, joita voi helposti katsoa ja omaksua silloin kun itsellä on parhaiten aikaa, vaikka työn lomassa. Palvelun lyhyimmät koulutukset ovat vain noin 2 min ja pisimmät noin 60 min.

• Pystyt suodattamaan uutuudet esille. Mene haluamasi paketin (esim. Talous) kohdalle, valitse ”Koulutukset”, valitse ”Näytä”-kohdasta ”Uusi” tai ”Tulossa”, niin näet palveluun jo laitetut uudet koulutustallenteet (Uusi) tai tietoa pian julkaistavista koulutuksista (Tulossa).

Seuraa myös YTK-Yhdistyksen jäsenviestintää, niin pysyt ajan tasalla uusista koulutuksista!

• Livelähetys on suora lähetys Eduhousen studiolta, ja voit esittää koulutuksen aikana kouluttajalle kysymyksiä chatin kautta. Koulutus julkaistaan palvelussa tallenteena mahdollisimman pian lähetyksen jälkeen (noin 3 - 10 työpäivän kuluttua).

Livelähetyksen jälkeen koulutus editoidaan ja lisätään palveluun tallenteena. Tunnistat livelähetykset ”LIVE” -merkistä koulutuksen kohdalla.

• Voit lopettaa palvelun käytön olemalla yhteydessä Accountor Eduhousen asiakaspalveluun asiakaspalvelu@eduhouse.fi.

Meidän valintamme sinulle

Käsi valitsee sukkia eriväristen sukkien valikoimasta

Olemme tehneet palvelun hyödyntämisen sinulle mahdollisimman helpoksi. Kokosimme valmiiksi listan suosituimmista ja jäsentemme eniten toivomista koulutuksista.

Käy ensin rekisteröitymässä verkkokoulutuskirjaston käyttäjäksi OMA+ -palvelun kautta, jotta voit kirjautua alla olevista linkeistä suoraan näihin koulutuksiin. Löydät listan myös verkkokoulutuskirjastosta kohdasta Muut.

​​​​​​​Toimistosovellusten käyttö (mm. Excel, Word, O365)

• OneDrive
      • OneDrive perusteet: OneDrive for Business tutuksi - mistä on kyse?: tallenteet

• OneDrive perusteet: Käytön perusteet: tallenteet

Vuorovaikutus-, esiintymis- ja viestintätaidot

• Etäkommunikaatio kuntoon – työtehon elinehto: tallenteet

• Asiantuntijaviestintää englanniksi: tallenteet

• Modernit myynti- ja asiakaspalvelutaidot: tallenteet

• Virtuaalimyynti: tallenteet

• Asiakkaan kohtaaminen - erilaiset asiakkaat ja haastavat asiakastilanteet: tallenteet

• Asiakaspalvelua eri kanavissa: tallenteet

Hyvinvointi

Itsensä johtaminen & ajanhallinta

Johtaminen ja esimiestyö

Taloushallinto

• Tilinpäätös 2020: tallenne

• ALV-ajankohtaiskatsaus, joulukuu 2020: tallenne

• Yritysverotuksen vuosikatsaus 2020: tallenne

• KILAn lausunnot 2020: tallenne

• Rahanpesulainsäädäntö 2020 – taloushallinnon ammattilaisen tietopaketti: tallenteet

• Erilaisten avustusten käsittely kirjanpidossa, tilinpäätöksessä ja verotuksessa: tallenteet

• Vinkkejä erilaisten omistusrakenteiden muokkaamiseen - milloin holdingyhtiö ja milloin ei?: tallenne

• Konsernitilinpäätös ja IFRS - ajankohtaiskatsaus 2020: tallenne

• Korotetut poistot kirjanpidossa: tallenteet

• Arvopapereiden käsitely kirjanpidossa ja verotuksessa: tallenteet

• Edustaminen verotuksessa: tallenteet

• Kirjanpitäjän ALV-virheet: tallenteet

• Rakennusalan käännetty arvonlisäverotus: tallenteet

• Tilinpäätöksen käytännön kysymykset: tallenteet

• Arvonlisäverotuksen perusteet: tallenteet

Yhteistyössä Accountor Eduhouse

Accountor eduhouse logo

Accountor Eduhouse​​​​​​​ on koulutusorganisaatio, jolla on valtavan suuri nälkä kasvaa ja kehittyä. Vaikka toimimme perinteisessä kentässä, olemme kaikkea muuta kuin perinteinen koulutustaho. Toimintamme kulmakiviä on digitaalisuus ja osaamisen kehittaminen. Palvelemme tällä hetkellä tuhansia asiakkaita Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Eduhouse a+ -palvelumme on kiireisen ammattilaisen työkalu tiedonhakua ja kouluttautumista varten. Palvelussamme kouluttaudut ja etsit tietoa ajasta ja paikasta riippumatta.