Ennakoiva urasuunnittelu

Lähde mukaan etsimään tulevaa suuntaasi ennakoivan urasuunnittelun valmennukseen!

Tuleva Suunta-valmennus on ennakoivaan urasuunnitteluun perustuva neljän kerran ilmainen valmennuskokonaisuus YTK-Yhdistyksen jäsenille. Valmennus on suunniteltu kaikille, jotka haluavat aktiivisesti ja uteliaasti pohtia työelämän mahdollisuuksia ja oman osaamisensa kehittämisen suuntaa pidemmällä aikavälillä.

Seuraava Tuleva Suunta -valmennus toteutetaan marraskuussa neljänä keskiviikkona etävalmennuksena 3.-24.11. klo 14.30-16. Ilmoittaudu mukaan nyt, sillä paikkoja on rajoitetusti.​​​​​​​

Tuntuuko tulevaisuus työrintamalla epävarmalta? Mietitkö, miten saisit oman osaamisesi parhaiten hyödynnettyä? Vai haetko muuten vain uutta suuntaa ja ennakoiva urasuunnittelu kiinnostaa?​​​​​​​

Ilmoittaudu valmennukseen nyt!

Mitä valmennuksessa tehdään?

• Tutkitaan ja opitaan yhdessä tunnistamaan omaa osaamista ja vahvuuksia erilaisten harjoitusten ja keskustelujen avulla.
      • Tutustutaan tulevaisuuteen ja mietitään, mihin suuntaan sinun kannattaisi omaa osaamistasi viedä tulevaisuuden mahdollisuuksia silmällä pitäen. Pääset konkreettisesti pohtimaan, mitä tulevaisuus ja sinne johtavat muutokset ja tapahtumat tarkoittavat juuri sinun työurallasi.
      • Opitaan, minkälaisia asioita esimerkiksi erilaiset ennakointiraportit tulevaisuudesta kertovat ja miten voit hyödyntää niissä olevaa tietoa oman urasi suunnittelussa.
      • Saadaan myös konkreettisia vinkkejä, miten tulevaisuusymmärrystä voi hyödyntää työnhaussa, joten myös uutta työtä etsivä jäsenemme - tule mukaan!

Valmennuskertojen teemat:

1. Nykytila - millaisia asioita ennakoivassa urasuunnittelussa kannattaa jäsentää heti alkuun?
      2. Tulevaisuuskuvat - miten voit hyödyntää ennakointitietoa urasuunnittelussa ja tulevaisuuden mahdollisuuksien löytämisessä?
      3. Osaamisen tunnistaminen - mitä sinulla jo on, mitkä ovat vahvuuksiasi tulevaisuuden työelämässä?
      4. Askelmerkit - Miten ennakoiva urasuunnittelu auttaa sinua hyödyntämään tulevaisuusymmärrystä nykyisen työn ja osaamisen kehittämisessä sekä mahdollisissa uusissa urasiirtymissä?

Valmennus koostuu neljästä teemasta, joista kuhunkin paneudutaan yhden iltapäivän ajan. Valmennuksen aikana saat runsaasti materiaalia ja harjoitustehtäviä, joiden avulla jäsennät ajatteluasi. Lisäksi keskustellaan pienryhmissä. Valmennukset järjestetään marraskuussa keskiviikkoiltapäivisin. Suurimman hyödyn valmennuksesta saat, kun osallistut jokaiselle valmennuskerralle. Valmennuksia ei niiden osallistavan luonteen vuoksi tallenneta.

Ammattitaitoiset valmentajat ja monipuoliset tehtävät varmistavat, että neljällä valmennuskerralla opit

• tunnistamaan mahdollisia tulevaisuuden työelämään vaikuttavia muutoksia,
      • hyödyntämään ennakointitietoa oman urasi suunnittelussa,
      • tunnistamaan ja sanoittamaan nykyosaamisesi sekä tulevaisuudenkestävät vahvuutesi.

Jäsenten kokemuksia

Miten valmennukset ovat auttaneet jäseniämme työnhaussa, työelämän käänteissä ja uralla etenemisessä? Mitä hyötyä jäsenet ovat valmennuksista saaneet? Tutustu jäsentemme kokemuksiin ennakoivasta uravalmennuksesta!

Jäsenemme Tanja oivalsi Tuleva Suunta -valmennuksen ansiosta, että kaikkea, mitä elämässään tekee, on arvokasta hyödyntää työssäkin.

Valmentajat

Valmentajinasi toimivat rekrytoinnin, ennakoinnin sekä osaamisen tunnistamisen ja sanoittamisen ammattilaiset, jotka ovat valmentaneet ennakoivan urasuunnittelun menetelmin eri alojen osaajia.

Mari Tähjä on ennakoinnin johtava asiantuntija, joka luo ajatuksiisi liikkuvuutta ja tuoreita näkökulmia. Mari on innostava ja monipuolinen fasilitaattori, jonka työskentelytapojen pohjana on dialogisuus ja läsnäoleva vuorovaikutus. Mari on myös Sitran kouluttama Erätauko-fasilitaattori.

Johanna Valovirta on osaamisen kehittämisen ja erilaisten kasvupolkujen asiantuntija ja rekrytoinnin ammattilainen. Johanna pilkkoo isotkin muutokset pedagogisella otteellaan konkreettisiksi askeleiksi, vaikkapa työnhaku- tai uramuutostilanteessa.

Renesans logo

Yhteistyössä Renesans

Renesans tarjoaa tulevaisuus- ja strategiatyön sekä ennakointiosaamisen kehittämisen palveluita. Renesansin asiantuntijatiimi avartaa yksilön ja yhteisön ajattelua tulevaisuuden eri vaihtoehdoista ja vahvistaa taitoja hyödyntää tulevaisuuden hahmottamisen kapasiteettia nykyhetkessä tehtävien päätösten pohjana. Renesans on myös ennakoivan urasuunnittelun ja strategisen osaamisen ennakoinnin suunnannäyttäjä, joka varmistaa, että jokaisella on mahdollisuus kehittää osaamistaan vastaamaan tulevaisuuden tarpeisiin.

Lisätietoa

Lisää tietoa Tuleva Suunta -valmennuksesta saat myös katsomalla Ennakoiva urasuunnittelu -webinaaritallenteen OMA+ -palvelussa. Webinaari antaa erinomaisen yleiskuvan ennakoivasta urasuunnittelusta ja Tuleva Suunta -valmennuksen teemoista.

​​​​​​​Mikä on sinun Tuleva Suuntasi? Oletko joutunut viime aikoina pohtimaan työsi pysyvyyttä tai työelämän suuntaa? Maailman ja työmarkkinoiden myllerrystä et voi muuttaa, mutta ennakoivalla urasuunnittelulla voit vaikuttaa tulevaisuuden mahdollisuuksiisi.

Webinaarissa opit konkreettisia vinkkejä, miten ennakoivan urasuunnittelun keinojen avulla varmistat työelämäkelpoisuutesi myös tulevaisuudessa ja miten pysyt kuskin paikalla myös yllättävissä työelämän muutostilanteissa.