Harva meistä on isona sitä, mitä pienenä haaveili. Mutta jokainen haluaa käyttää omia taitojaan ja osaamistaan. Uskomme, että kaikki potentiaali on arvokasta. Siksi Yleinen työttömyyskassa YTK tarjoaa turvaa kaikille koulutustaustasta ja nykyisestä työstä riippumatta. Vaikka et päätyisikään lapsuutesi haaveammattiin, sinussa on mahdollisuuksia.

Turvaa mahdollisuutesi.

#MinussaOnMahdollisuuksia-stipendi mahdollistaa osaamisen kehittämisen

YTK-Yhdistyksen #MinussaOnMahdollisuuksia -stipendihaun voittajat on valittu. Mahdollisuuksien päivänä 18.9.2019 alkanut stipendihaku on ollut käynnissä kuluneen syksyn. YTK-Yhdistys jakaa jäsenilleen 10 000 euron arvosta stipendejä oman osaamisen kehittämiseen tai ylläpitoon liittyviin opintoihin, joiden tarkoituksena on lisätä työnsaantimahdollisuuksia tai pärjäämistä nykyisessä työssä.

"Hakemuksia tuli huikea määrä, yli 800 kappaletta, ja niihin oli todella panostettu. Raadillamme oli siis luonnollisesti vaikea tehtävä, mutta ennen kaikkea halusimme tukea ihmisten potentiaalia monipuolisesti erilaisista lähtökohdista", kertoo YTK-Yhdistyksen asiakas- ja viestintäjohtaja Ilona Kangas.

Erityisesti Kangas iloitsee siitä, miten perusteellisesti hakijat olivat omaa osaamistaan ja kehitystään pohtineet ja osasivat konkreettisesti kuvata, millaista osaamista uudet mahdollisuudet vaativat.

Yhteensä #MinussaOnMahdollisuuksia-stipendejä jaettiin 12 eri henkilölle, 12 eri alalle sosiaalityöstä tutkijan ja asentajan tehtäviin. Stipendejä annettiin esimerkiksi täydennyskursseihin tukemaan alanvaihtoa tai hyppäystä harrastuksesta ammattiin sekä konkreettisten uusien taitojen oppimiseen auttamaan työllistymisessä tai laajentamaan mahdollisuuksia nykyisessä työssä.

"Työelämään mahtuu monenlaisia polkuja ja välillä risteyksiä tai ojiakin ylitettäväksi. Haluamme olla juuri näissä taitekohdissa tukena ja auttaa ihmisiä löytämään oman suunnan", summaa Kangas.

Onnea 18.9. syntymäpäiväsankareille!

YTK-Yhdistys lahjoitti kaikille ensimmäisenä Mahdollisuuksien päivänä 18.9.2019 syntyneille #MinussaOnMahdollisuuksia -bodyn. Onnea Mahdollisuuksien päivän uusille sankareille sekä heidän perheilleen!

Potentiaalikyselyn tuloksia

Jokaisessa meissä on mahdollisuuksia: erilaisia taitoja, tietoa, osaamista ja luonteenpiirteitä. Pääsetkö käyttämään niitä omassa työssäsi? Entä muilla elämän osa-alueilla? Millaista potentiaalia sinussa on vielä hyödyntämättä? Me kysyimme, 9826 ihmistä vastasi.

PUOLET TAIDOISTA VAKAN ALLA47% vastaajista ei pääse käyttämään kaikkea taitoaan ja osaamistaan.

OLETKO HAAVEAMMATISSASI?Vastaajista 27% kokee olevansa, kun taas 41% kokee aivan päinvastoin.

Tiesitkö, että suomalaisista 47 % kokee ettei pääse käyttämään kaikkea taitoaan ja osaamistaan? Tutustu tarkemmin potentiaalia käsittelevän kyselymme tuloksiin.

Turvaa mahdollisuutesi

Muuttuvassa työelämässä harva tekee koko uraansa vain yhdellä alalla tai ammatissa. YTK on kaikkien taitojesi ja osaamisesi kassa. Jäseneksemme voivat liittyä kaikki, koulutustaustasta ja nykyisestä ammatista riippumatta. Silloin jos töitä ei ole, saat turvaa YTK:sta.

Täysjäsenelle nämä kaikki

Ansioturva

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus

Oikeusturvavakuutus

Ammatillinen vastuuvakuutus

Oikeudellinen työsuhdeneuvonta

Työhaun tuki

Muut edut

Kerro oma tarinasi

Millaisia mahdollisuuksia sinussa on? Oletko päässyt hyödyntämään niitä, vai etsitkö vielä tilaisuutta? Jaa oma tarinasi. Julkaisemme vastauksia nimettömänä tällä sivustolla. Voit myös antaa meille luvan ottaa sinuun yhteyttä laajemman artikkelin kirjoittamista varten.

logo-mahdollisuuksia

Seuraa meitä somessa!

YTK:n somekanavia seuraamalla pysyt ajan tasalla ansioturvaa, työelämää ja sen ilmiöitä koskevista asioista.