Arkisto

Opiskelu ja työttömyysturva

Petja Eklund, YTK:n työttömyysturva-asiantuntija

Työttömyyskassan jäsenenä palkansaaja voi vakuuttaa tulonsa työttömyyden varalle. Entäs opiskelija? Voiko opiskelija vakuuttautua työttömyyden varalle?

Kuvassa opiskeluun liittyviä kirjoja, tietokone, tabletti ja kahden opiskelijan kädet tekemässä muistiinpanoja.

Rekrytori Tampereella

Rekrytori - Koulutori on Suomen suurimpia rekrytointitapahtumia, jota on järjestetty vuodesta 2008 asti. Keskiviikkona 18.9. tapahtuma järjestettiin Tampereen sydämessä, kauppakeskus Koskikeskuksessa.

Kuopio

YTKlaiset lähtivät hieman kauemmas edustamaan, tällä kertaa Kuopioon! Kuopion Musiikkikeskuksessa järjestetty Rekry & työelämä 2019 tapahtuma kokosi yhteen rekrytoivia yrityksiä ja työnhakijoita. Keskityimme tapahtumassa tapaamaan jäseniä ja kertomaan kävijöille työttömyysturvasta ja Yhdistyksen palveluista. Avoimia työpaikkoja meillä ei tapahtuman ajankohtana ollut.

Yo-kylä Block Party

YTK-Yhdistys osallistui tänä syksynä jo toista kertaa järjestettävään Yo-kylä Block Partyyn. Tapahtuma on urbaani katufestivaali, joka on pääsymaksuton ja avoin kaikille. Tapahtumapaikkana on Turun opiskelijoiden asuntoalue Yo-kylä, ja tapahtuma tuo esille paikallista musiikkia ja kulttuuria.

Tapahtuma-syksy starttasi Turussa

Tänäkin vuonna YTK ja YTK-Yhdistys on kierrellyt ympäri Suomea osallistuen erilaisiin rekrytointitapahtumiin. Olemme arjessamme jatkuvasti yhteydessä asiakkaisiin sähköisesti. Asiakasneuvontaa ja hakemuskäsittelyä hoitaa noin 80 henkilöä, jotka ovat yhteydessä asiakkaisiin chatissä, puhelimessa, OmaYTK:ssa, sähköpostilla ja paperipostilla. Tapahtumat ovatkin sekä mukavaa vaihtelua toimistotyölle, myös arvokkaita mahdollisuuksia tavata jäseniä myös kasvotusten.

Minussa on mahdollisuuksia vaikka mihin!

Miikka Uurto, Personnel Development Oy

Meillä on vallitsevan käsityksen mukaan vain yksi elämä. Miten me sen käytämme, on siis kohtuullisen tärkeä asia. ”Elämä on ihmisen parasta aikaa”, sanoi Matti Nykänen. Tässä hän osui ehkä tahattomastikin elämän ytimeen. Miten sinä olet ajatellut elää tämän ainutkertaisen elämäsi?

Työssä markkinoinnin parissa YTK-Yhdistyksellä

Elli Lindqvist

Tarina siitä, miten päädyin Loimaalle somettavaksi kasvuninjaksi.

Sulo auttaa työsuhdekysymyksissä

Sofia Härmä, oikeustieteiden opiskelija

YTK-Yhdistyksen työntekijävahvuus täydentyi uudella tulokkaalla, kun chatbot Sulo aloitti harjoittelijana YTK-Yhdistyksen chatissa kesäkuun viimeisellä viikolla. Harjoittelujaksolla Sulo työskentelee vain aamupäivisin, mutta pian Sulon tarkoituksena on toimia virtuaaliavustajanasi 24/7.

Uusi hallitusohjelma on lievästi koulutusmyönteinen

Vieraskirjoittaja: Teemu Kokko, rehtori, toimitusjohtaja, Haaga-Helia

Maanantaina 3.6. esiteltiin uusi hallitusohjelma. Korkeakoulujen näkökulmasta lopputulema oli myönteinen, sillä seitsemän vuotta jatkunut leikkaustrendi kääntyi lievään nousuun.

Rekrytapahtuma opiskelijoille tammikuussa!

YTK-Yhdistys järjestää opiskelijoille suunnatun rekrytapahtuman Helsingissä tammikuussa. Tule mukaan!

Minun kesätyöni jätskibaarissa

Anni, 16, kahvilatyöntekijä | Jätskibaari Vohveli

Hei! Olen Anni, 16-vuotias tyttö Porista. Sain juuri peruskoulun päätökseen ja syksyllä minua odottaa lukio. Vapaa-aikani vietän pääosin ihanien ystävien, musiikin, politiikan sekä perheen parissa. Olen soittanut viulua kymmenen vuotta ja musiikki on suuri osa elämääni. Toimin Porin nuorisovaltuuston puheenjohtajana, minkä ansiosta käyn erilaisissa tapahtumissa ympäri Suomea. Vaikka tehtävää minulla riittää, halusin etsiä töitä.

YTK-Yhdistyksen suuri nuorisokysely: Nuoria mietityttävät taloudelliset ongelmat, oma jaksaminen ja työttömyys

Yli 60 % nuorista suhtautuu kuitenkin tulevaisuuteen optimistisesti. Kyselyyn vastasi yli 2000 nuorta.

Työsopimus – vältä pahimmat sudenkuopat

Anna-Karin Axell, Asianajotoimisto Teperi & Co Oy

Onneksi olkoon! Olet ehkä saanut ensimmäisen kesätyöpaikkasi tai ensimmäisen omaa koulutusta vastaavan työpaikan - ei muuta kuin töihin ja ensimmäistä palkkapäivää odottamaan. Työsuhdeasioihin perehtyminen voi tuntua yhtä mielenkiintoiselta kuin maalin kuivumisen seuraaminen mutta voit välttyä turhilta riitatilanteilta, mikäli tiedät perusfaktat työsopimuksen solmimisesta.

Rohkeasti kohti työelämää

Opiskelija-status on tietynlainen tila, josta luopuminen voi olla joskus pelottavaakin. Siirtymisen opiskelijasta osaksi työelämää ei tarvitse tapahtua suurena muutoksena. Valmistautumalla jo opiskeluaikana kohti työelämää voit tehdä muutosprosessista helpomman itsellesi.

Tulevaisuudenpeloton

Tiedän, että opiskelijaelämä on kiireistä aikaa, mutta laitappa hetkeksi silmät kiinni ja siirry ajatuksissasi muutaman vuoden päähän. Näetkö tulevaisuuteesi? Miltä siellä näyttää? Miltä tulevaisuuden työelämä ympärilläsi näyttää?

Kesätyö viestinnän ja markkinoinnin parissa

Tarjoamme kesätyöpaikan ajalle 4.6. - 20.7.2018.