Arkisto

Rekrytapahtuma opiskelijoille tammikuussa!

YTK-Yhdistys järjestää opiskelijoille suunnatun rekrytapahtuman Helsingissä tammikuussa. Tule mukaan!

Minun kesätyöni jätskibaarissa

Anni, 16, kahvilatyöntekijä | Jätskibaari Vohveli

Hei! Olen Anni, 16-vuotias tyttö Porista. Sain juuri peruskoulun päätökseen ja syksyllä minua odottaa lukio. Vapaa-aikani vietän pääosin ihanien ystävien, musiikin, politiikan sekä perheen parissa. Olen soittanut viulua kymmenen vuotta ja musiikki on suuri osa elämääni. Toimin Porin nuorisovaltuuston puheenjohtajana, minkä ansiosta käyn erilaisissa tapahtumissa ympäri Suomea. Vaikka tehtävää minulla riittää, halusin etsiä töitä.

YTK-Yhdistyksen suuri nuorisokysely: Nuoria mietityttävät taloudelliset ongelmat, oma jaksaminen ja työttömyys

Yli 60 % nuorista suhtautuu kuitenkin tulevaisuuteen optimistisesti. Kyselyyn vastasi yli 2000 nuorta.

Työsopimus – vältä pahimmat sudenkuopat

Anna-Karin Axell, Asianajotoimisto Teperi & Co Oy

Onneksi olkoon! Olet ehkä saanut ensimmäisen kesätyöpaikkasi tai ensimmäisen omaa koulutusta vastaavan työpaikan - ei muuta kuin töihin ja ensimmäistä palkkapäivää odottamaan. Työsuhdeasioihin perehtyminen voi tuntua yhtä mielenkiintoiselta kuin maalin kuivumisen seuraaminen mutta voit välttyä turhilta riitatilanteilta, mikäli tiedät perusfaktat työsopimuksen solmimisesta.

Rohkeasti kohti työelämää

Opiskelija-status on tietynlainen tila, josta luopuminen voi olla joskus pelottavaakin. Siirtymisen opiskelijasta osaksi työelämää ei tarvitse tapahtua suurena muutoksena. Valmistautumalla jo opiskeluaikana kohti työelämää voit tehdä muutosprosessista helpomman itsellesi.

Tavoitteena tulevaisuudenpelottomuus - hae mukaan projektiin!

YTK-Yhdistys ry:n tavoitteena on kaikille hyvä työelämä. Tarjoamme lisäturvaa työelämän muutostilanteissa sekä valmennamme jäseniämme työnhakuun. Pyrimme osaltamme rakentamaan työelämästä entistä paremman joka päivä.

Nyt meille on mahdollista liittyä myös opiskelijajäseneksi. Tavoitteemme on, että jokaisella opiskelijalla olisi mahdollisuus sijoittua mielekkäisiin töihin valmistuttuaan.

Tulevaisuudenpeloton

Tiedän, että opiskelijaelämä on kiireistä aikaa, mutta laitappa hetkeksi silmät kiinni ja siirry ajatuksissasi muutaman vuoden päähän. Näetkö tulevaisuuteesi? Miltä siellä näyttää? Miltä tulevaisuuden työelämä ympärilläsi näyttää?

Kesätyö viestinnän ja markkinoinnin parissa

Tarjoamme kesätyöpaikan ajalle 4.6. - 20.7.2018.