Etusivu Opiskelijajäsenyys

YTK Opiskelijat

Aina valmiimpana kohti työelämää!

YTK:n opiskelijajäsenyys auttaa sinua siirtymään kohti työelämää. Liity jäseneksi ja saat kaikki työelämäpalvelut käyttöösi!

opiskelijatytöllä vihreä takki ja violetit housut

Miltä kuulostaisi tapaturmavakuutus vapaa-ajan sattumuksiin tai soitto lakimiehelle, jos työjutuissa jokin askarruttaa? Tai ehkä kaipaat vinkkejä työllistymiseen, tarvitset virusturvaa läppäriin tai haaveilet edullisesta viikonloppulomasta tai joogakurssista? Näistä ja lukuisista muista YTK:n työelämäpalveluista on sinulle hyötyä jo opintojen aikana, kun olet ottamassa askeleita kohti työelämää, joten mitä vielä mietit?! Liity nyt!

BTW, opiskelijajäsenyyteen ei sisälly YTK Työttömyyskassan jäsenyyttä. Jos teet töitä, kannattaa tutustua suoraan YTK:n kassa- tai täysjäsenyyteen!

Opiskelija­jäsenyys 1 €:n kuussa!

Opiskelijajäsenyydellä saat kaikki työelämäpalvelut käyttöösi vain 12 € vuosimaksulla, eli vain eurolla kuussa!

Huom!

Jos olet liittynyt opiskelijajäseneksi ennen vuotta 2024, jäsenyytesi jatkuu edelleen ilman vuosimaksua.

Opiskelijajäsenyys on tarkoitettu vasta työelämään siirtyville opiskelijoille, eli uusille jäsenille. Et voi muuttaa YTK:n kassa- tai täysjäsenyyttä opiskelijajäsenyydeksi menettämättä työttömyyskassajäsenyyttä.

Lue kaikki opiskelijajäsenyyden käytännöt

YTK opiskelijat logo
kaksi opiskelijaa kalansilmälinssillä kuvattuna

Opiskelijajäsenyys ja työttömyyskassa

Opiskelijajäsenenä et kuulu työttömyyskassaan. Jos aloitat kesätyön tai työskentelet opintojen ohella, liity YTK Työttömyyskassan jäseneksi valitsemalla joko kassajäsenyys tai täysjäsenyys. Työttömyyskassaan voit liittyä, kun olet työsuhteessa.

Jo opintojen ohella tehty työ, esimerkiksi kesätyö, kerryttää ns. työssäoloehtoa ja sitä kautta oikeuttasi saada Kelan peruspäivärahaa suurempaa ansiopäivärahaa valmistumisesi jälkeen.

Päivärahalaskurilla voit testata, paljonko ansiopäiväraha on kassan jäsenille eri tuloilla!

Etuja opiskelijan elämään

HUOM! Ansioturvapalvelut eivät sisälly opiskelijajäsenyyteen.

kolme iloista opiskelijaa