Juho Toivola LinkedIn kouluttaja YTK-Yhdistys yhteistyö verkkokoulutus

LinkedIn, Linkkari – eli mikä? Ota haltuun työelämäverkoston työkalut

Mietitkö mikä se LinkedIn edes on ja mitä hyötyä siitä voisi olla juuri sinulle? Vai oletko jo päässyt alkuun ja kaipaat lisää LinkedIn-sparrailua saadaksesi siitä kaiken irti? LinkedIn-koulutukset ovat jäsentemme kestotoiveita. Otimme jälleen toiveista kopin ja järjestimme LinkedIn haltuun -verkkokoulutuksen yhteistyössä työ- ja organisaatiopsykologi, LinkedInin ammattikäyttäjä Juho Toivolan kanssa. Katso webinaarin usein kysytyt kysymykset ja vastaukset blogistamme ja tutustu Juhon ohjevideoihin!

Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset

Millainen on hyvä LinkedIn-profiili? Mitä se verkostoituminen meinaa? Miten siellä Linkkarissa oikein ollaan, aktivoidutaan ja tehdään omia julkaisuja? Näitä kysymyksiä monet pyörittelevät mielessään ja miettivät, mistä aloittaa. Lue alta webinaarimme kootut kysymykset ja vastaukset!

• Mikä on LinkedIn ja miten se eroaa esimerkiksi Facebookista ja Instagramista? Selkein ero LinkedInin ja muiden sosiaalisen median palveluiden välillä on, että LinkedIn on selkeästi työelämään sidoksissa. Ihmiset ovat siellä työroolissa ja edustavat omaa työnantajaansa ja puhuvat omasta ammattiroolistaan käsin.

Miksi LinkedIniin kannattaa liittyä? Jos omaan työhön kuuluu yhteydenpito oman organisaation ulkopuolisiin ihmisiin tai vaikkapa tiedonhankinta, on LinkedIn siihen hyvä työväline puhelimen ja sähköpostin ohella. Jos on tarpeen myydä, hankkia yhteistyökumppaneita, rekrytoida tai markkinoida, on LinkedIn hyvä alusta myös tällaiseen. LinkedIniä voi käyttää myös muiden työelämään liittyvien tavoitteiden saavuttamiseksi: uuden oppiminen, uuden työn etsiminen, verkostojen rakentaminen, maineen kartuttaminen asiantuntijana tai muiden omien tavoitteiden saavuttaminen onnistuvat LinkedInin avulla.

Kenelle LinkedIn sopii? ​​​​​​​On tiettyjä toimialoja ja ammatteja, joissa ihmiset ovat enemmän LinkedInissä. Tällaisia ovat esimerkiksi kaupan ja tekniikan ala ja IT-ala. Erilaiset johtajat, esihenkilöt, asiantuntijat, myyjät, markkinoijat, HR-ihmiset, talousihmiset ja erilaiset toimihenkilöt käyttävät LinkedIniä aktiivisesti. Monet ajattelevat, että LinkedIn on toimihenkilöiden sosiaalinen media, kun taas joissakin muissa maissa LinkedIn on nimenomaan suorittavaa työtä tekevien media. Jos edustaa sellaista työtä, joita LinkedInissä ei paljon ole, voi olla edelläkävijä ja liittyä. Yhä useammin myös sellaiset alat ja työtehtävät, jotka perinteisesti eivät ole olleet LinkedInissä edustettuina, alkavat siellä näkyä, kuten esimerkiksi parturi-kampaajat tai hammashoitajat.

• Mikä profiilin rooli on LinkedInissä? Profiilissa on tietoja, joiden perusteella voi tulla löydetyksi. Sen avulla voi tutustua ihmiseen ja hänen taustaansa. Esimerkiksi yhteyttä ottaneen henkilön taustan voi katsoa LinkedInistä. Sieltä voi myös etsiä osaajia tietystä organisaatiosta ja tutustua heidän profiileihinsa ennen kuin on heihin yhteydessä.

Miten profiilin löydettävyyttä voi parantaa? Kun LinkedInissä tehdään hakuja, tehdään niitä usein englannin kielellä. Tämä kannattaa huomioida ja tehdä yhteenvetotekstiin avainsanaluettelo myös englanniksi. Voit pohtia profiilisi sisältöä myös miettimällä, minkälaisilla avainsanoilla sinulla olevaa osaamista ja vahvuuksia itse etsisit ja tarkistaa sen jälkeen, löytyykö profiilistasi sellaisia termejä, jotka alallasi tyypillisesti ovat käytössä ja sanoitatko osaamistasi sellaisilla sanoilla, joita yleisesti käytetään työtehtävistäsi ja osaamisestasi.

Miten saa profiilin näyttämään ammattimaiselta ja mahdollisimman hyvältä? Tärkeintä on, että profiilissa on runsaasti tietoa. Suurin haaste on, että profiilista ei löydy riittävästi kuvailevaa tietoa esimerkiksi työtehtävistä, tai että profiilia ei ole täytetty monipuolisesti. Täytä siis profiilisi huolellisesti ja kerro itsestäsi ja työtehtävistäsi. Kirjoita vapaamuotoinen esittely About-kenttään ja kirjoita napakka headline nimesi yhteyteen. Myös kansikuvaan ja omaan profiilikuvaan kannattaa panostaa.

Ketkä voivat nähdä profiilin? Voiko tähän itse vaikuttaa mitä näkyy ja kenelle? Voit itse määritellä, ketkä voivat nähdä profiilisi. Jos haluat tulla löydetyksi, kannattaa profiilista tehdä julkinen. Tässä tapauksessa voit kuitenkin määritellä, mitä tietoja profiilistasi näkevät sellaiset käyttäjät, joilla ei vielä ole profiilia LinkedInissä ja toisaalta he, joilla itselläänkin on jo siellä profiili. Näkyvyysasetuksiasi voit säätää klikkaamalla profiilissasi Edit public profile & URL.

Suomi vai englanti? Vai molemmat? Onko sillä väliä? Tämä riippuu omista tavoitteistasi ja siitä minkälaisten ihmisten kanssa olet tekemisissä. Jos pääasiassa työskentelet Suomessa, suomenkielisten ihmisten kanssa, mutta jos työhösi liittyy kontakteja, joiden kanssa työskentelet englanniksi, kannattaa profiili laatia englanniksi. Suomenkielisessä profiilissakin on kuitenkin hyvä olla muutamia keskeisiä avainsanoja englanniksi.

Kannattaako premium-tili ottaa? Miksi ja mihin tilanteeseen se toimii? LinkedInin myyntimateriaaleissa kannattaa tutustua Premiumin sisältöihin ja arvioida itse, tarvitseeko näitä lisäpalveluita. Hyvä nyrkkisääntö on, että kannattaa ensin tutustua LinkedInin ilmaisversioon huolellisesti ja jos tuntuu, että ne eivät riitä, voi harkita maksulliseen versioon siirtymistä.

Pitääkö kaikki työpaikat listata profiilissa? Voit suhtautua työpaikkojen listaukseen samaan tapaan kuin CV:ssäkin. Listaa ainakin tuoreimmat sekä tärkeimmät työpaikkasi.

Mitä headlinessa kannattaa olla? Headline on tärkeä osa profiilia. Se näkyy haussa kuvan ja nimen lisäksi. Siinä kannattaa kertoa jotakin keskeistä osaamisestaan tai työtehtävästään.

Minne omat yhteystiedot kannattaa lisätä? Sähköpostiosoite, puhelinnumero ym. yhteystietoja näkyy profiilin yläosassa contact info-kohdassa. Katso, että yhteystiedot löytyvät ainakin sieltä. Voit lisätä ne halutessasi myös About-osioon.

Miten kirjoitetaan kiinnostava esittely? Esittelyssä kerrotaan usein yhteenvedon omaisesti omasta osaamisesta ja kokemuksesta. Tämän lisäksi kerro myös, mikä sinua kiinnostaa ja missä näet itsesi tulevaisuudessa, mihin olet menossa ja minkälaisia ammatillisia tavoitteita sinulla on. Kerro siis menneisyyden lisäksi myös tulevaisuudestasi. Tämä on erityisen tärkeää, jos olet etsimässä työtä.

Kannattaako profiiliin lisätä CV? Jos CV:si on kuitenkin jollain tavalla poikkeuksellisen ansiokas, sisältää esimerkiksi kuvauksia projekteista, joissa olet ollut mukana, on visuaalisesti näyttävä tai toimii näytteenä ammatillisesta osaamisestasi, voit hyvin liittää sen profiiliisi. Toisaalta samat tiedot on mahdollista lisätä LinkedIn-profiiliin, jolloin CV:llä ei välttämättä ole suurta lisäarvoa.

Miten lisään omia osaamisalueita (skills) LinkedIn-profiiliini? Voit lisätä näitä menemällä profiiliisi ja valitsemalla Add profile section. Sieltä löydät kohdan Skills.

Ketkä voivat nähdä profiilini? Voit määritellä profiilisi julkisuusasteen kohdassa Edit public profile & URL. Tämän valikon löydät profiilistasi.

Millä tavalla työkokemukset vapaaehtoishommissa tai järjestöissä kannattaa merkitä LinkedIniin ja miten se tehdään? Profiilissa on erillinen osio Volunteer experience, jossa nämä voi tuoda esille.

Kuinka merkitä työpaikkalistaukseen, jos on ollut useampi eri rooli samassa organisaatiossa? Kun lisäät eri rooleja samalle työnantajalle, LinkedIn osaa järjestää ne siten, että työnantaja mainitaan vain kerran, ja eri roolit näkyvät sen alapuolella aikajärjestyksessä.

Miten vaihdan uuden sähköpostiosoitteen? Oman profiilin asetuksissa (Settings - Account - Login and security - Email addresses) voi hallinnoida myös tiliin liitettyjä sähköpostiosoitteita.

Mistä saa pois päältä sen, ettei profiilin muutoksista lähde ilmoituksia? Kohdassa Add experience - Share with network – Off.

Monet tuntevat minut entiseltä nimeltä, miten se lisätään? Entisen nimen voi laittaa omaan profiiliin kohdassa Edit Profile - Former name.

Kuinka voin poistaa tarvittaessa profiilini? Profiili poistetaan Settings & Privacy - Account Preferences – Account Management – Close Account. Account Managementin avulla voit myös jäädyttää profiilisi tietyksi ajaksi, tai yhdistää profiilisi toiseen profiiliisi.

Millainen työhistoriateksti on toimivin? Kerro työtehtävistäsi, vastuistasi ja saavutuksistasi riittävän laajasti, jotta lukija saa hyvän kokonaiskuvan siitä, mitä olet tehnyt ja saanut aikaan.

Miten voin kirjoittaa sivuni isoon yläkuvapalkkiin tekstiä liittämäni kuvan yhteyteen? LinkedInissä omaan profiiliin kannattaa lisätä suorakaiteen muotoinen taustakuva. Teksti lisätään kuvankäsittelyohjelmalla ennen kuvan lisäämistä LinkedIniin. Jos kuvanmuokkaus ei ole sinulle tuttua, suosittelemme etsimään siihen tukea tuttavalta, joka osaa yhdistää kuvan ja tekstiä.

Miten voin lisätä profile section valikkoon esim. Hobbies? LinkedInissä ei ole erillistä osiota harrastuksille. Nämä voi lisätä kohtaan Skills, jos ne haluaa tuoda esille, tai kertoa niistä esittelytekstissään (About).

Show recruiters you're open to work – Millä tavalla saan säädettyä tämän niin, ettei valintani näy kaikille? Kun olet lisäämässä tätä vaihtoehtoa profiiliisi, saat valittua, kenelle haluat tämän valinnan olevan näkyvillä. Vaihtoehtoja on kaksi: kaikki LinkedIn-käyttäjät, tai vain rekrytoija-lisenssin omaavat käyttäjät. Jos nykyisen organisaatiosi edustaja käyttää rekrytoija-lisenssiä, pyrkii LinkedIn varmistamaan, ettei hän näe Open to work-statustasi. LinkedIn ei kuitenkaan voi luvata tätä aukottomasti.

Miten voi antaa suosituksen verkostoni jäsenelle? Mene sen henkilön profiiliin, ketä haluat suositella ja valitse More-valikosta kohta Recommend. Samasta paikasta voit myös pyytää itsellesi suositusta häneltä.

Tuleeko LinkedIn suomen kielellä joskus? Siitä on jo jonkin aikaa puhuttu, mutta virallista tietoa lanseerauksesta ei ole.

Minne voi ilmiantaa feikkiprofiilin tai epäasiallisen yhteydenoton? ​​​​​​​Avaa henkilön profiili ja klikkaa More-kuvaketta ja sieltä Report/Block.

• Miten LinkedIniä voi hyödyntää työnhaussa? Jos haluaa vaihtaa työpaikkaa, miten se kannattaa sanoittaa? Suurin haaste on, että profiilista ei näy, että olet etsimässä työtä. Kirjoita se siis profiiliisi. Kerro, minkälaista työtä etsit ja mistä. Kerro siitä myös tilapäivityksissäsi. Mitä enemmän kerrot osaamisestasi ja itsestäsi, sen paremmin työnantajat voivat arvioida soveltuvuuttasi heille.

Miten erotun työnhakijana muista? Pitäisikö osata postata juttuja ja ns keskustella LinkedInissä? Onko siitä hyötyä työnhaussa? Monien tutkimusten mukaan n. 90 % ihmisistä ei jätä jälkeä (eli kommentoi, reagoi tai tee omia julkaisuja) itsestään LinkedIniin. Siispä vian pieni vähemmistö 10 % on aktiivisia LinkedInissä. Jos kuulut tähän vähemmistöön ja teet omia tilapäivityksiä, erotut jo sillä joukosta. Verkostoitumiskutsut saatesanoilla ja yksityisviestit ovat myös hyvä tapa erottua muista työnhakijoista, sillä vain harvat toimivat näin.

Jos on kahta hyvin erilaista osaamista, kannattaako tehdä kaksi erillistä profiilia? Tämä on toki vaihtoehto, mutta nämä osaamiset voivat yhdessä olla myös vahvuus, jolla saattaa olla arvaamattomia hyötyjä työelämässä. Juuri näiden osaamisten yhdistelmä saattaa avata sinulle ovia. Usein ihmiset, joilla on monipuolista taustaa ja erilaisia uria, ovat kiinnostavia ja nämä erilaiset puolet itsestään ja osaamisestaan kannattaa tuoda rohkeasti esille.

Voiko hakea töitä piilossa nykyiseltä työnantajalta, mitä tapoja siihen on? Oletko harkinnut kertovasi työnantajallesi, että sinulla on työpaikan vaihtotoiveita? Suhtautuminen tällaiseen voi olla jopa rakentavaa ja saatat saada siihen työnantajaltasi jopa tukea. Toinen vaihtoehto on laittaa profiilissa aktiiviseksi Open to work -valinta siten, että se näkyy vain Rekrytoija-lisenssin omaaville henkilöille. Kolmanneksi kannattaa miettiä, mihin haluaisit töihin ja olla suoraan yhteydessä näiden työpaikkojen rekrytoijiin, johtajiin tai muihin edustajiin ja virittää keskustelua yksityisviestein.

Mistä kaikkialta avoimet työpaikat linkkarissa löytyvät? Työpaikkoja voi löytää useista paikoista. LinkedInin Jobs-osiossa on runsaasti työpaikkoja ja niitä voi hakea erilaisilla hakutoiminnoilla. Myös LinkedInin ryhmistä voi löytää avoimia työpaikkoja. Lisäksi työpaikkoja julkaistaan yksittäisten henkilöiden tilapäivityksissä tai organisaatioiden sivuilla, joten kannattaa seurata sinua kiinnostavia organisaatioita ja verkostoitua sinua kiinnostavien henkilöiden kanssa nähdäksesi heidän tilapäivityksiään syötteessäsi.

Mitä keskeisiä asioita tulee LinkedIn:ssä tehdä uutta työpaikka hakiessa?​​​​​​​ LinkedIniä kannattaa käyttää mahdollisimman monipuolisesti. Täytä profiilisi huolellisesti ja kirjoita työtehtävistäsi, projekteistasi, aikaansaannoksistasi, kiinnostuksenkohteistasi ja tulevaisuuden tavoitteistasi. Kutsu verkostoosi sinua kiinnostavia henkilöitä ja avaa heidän kanssaan keskusteluita yksityisviesteillä. Reagoi ja kommentoi muiden tekemiä tilapäivityksiä, sekä rohkaistu tekemään myös omia tilapäivityksiäsi. Muista, että vain n. 10 % käyttäjistä on aktiivisia LinkedInissä ja sinä voit olla osa tätä pientä ryhmää.

• Kuinka paljon linkkaria käytetään rekrytoinnissa? LinkedIn on tällä hetkellä ylivoimaisesti suosituin alusta osaajien etsintään. Sellaisissa rekrytoinneissa, joissa on mukana ammattirekrytoija, osaajia etsitään lähes aina LinkedInistä.

Usein haetaan ihmisiä, jotka ovat työskennelleet tietyissä organisaatioissa tai ihmisiä, joilla on jotakin tiettyä osaamista. Sitten lähdetään rajaamaan ja etsimään tämäntyyppisiä ihmisiä. Rekrytoijat katsovat yhtä lailla sellaisia henkilöitä, jotka nyt ovat työssä kuin heitä, jotka aiemmin ovat olleet jossakin soveltuvassa tehtävässä ja heillä on kiinnostavaa osaamista.

Voiko rekrytoija nähdä profiilini, jos se ei ole julkinen? ​​​​​​​Rekrytoijan erillisellä käyttöliittymällä ei voi nähdä tällaisten profiilien tietoja.

• Minkälaisista aiheista kannattaa julkaista ja onko jotain mitä kannattaa välttää? Julkaisun sisällöstä ei ole tarpeen ottaa liikaa paineita. Kirjoita siitä, mitä on mielesi päällä ja katso minkälaisia reaktioita se herättää. Voit vaikka selata muiden julkaisuja ja huomaat, että jokainen kirjoittaa omia ajatuksiaan esimerkiksi työstä, itseään kiinnostavista teemoista, ajankohtaisista asioista ja jopa perhe-elämästä työelämään kytkeytyen. Löydä oma tyylisi ja kirjoita rohkeasti ajatuksiasi.

Miten tuoda omaa osaamista esille julkaisuissa? Omaa osaamistaan voi tuoda esille esimerkiksi kertomalla omissa tilapäivityksissään ajatuksiaan oman alansa ajankohtaisista asioista, jakaa osaamistaan muille erilaisten vinkkien ja oppien muodossa ja osallistua keskusteluihin kertomalla omia näkemyksiään ja ajatuksiaan.

Mistä saada rohkeutta omien julkaisujen tekemiseen? Muista, että ihmisiä me olemme kaikki. Liian usein ajattelemme, mitä muut meistä ovat mieltä. Mutta eihän ne ihmiset meitä ajattele, heillä on ihan muita huolia. Ihmiset suhtautuvat LinkedIn-aktiivisuuteen lempeästi tai neutraalisti. Mikään ei mene rikki ja mitään pahaa ei tapahdu, jos olet aktiivinen LinkedInissä. Sitä vastoin paljon hyvää voi tapahtua, kun uskallat ottaa sen askeleen ja ryhtyä aktiivisemmaksi käyttäjäksi.

Mihin kellon- tai vuorokauden aikaan kannattaa postata? Julkaise arkipäivänä ja aamulla. Suurta eroa julkaisuajankohdan valinnalla ei kuitenkaan ole. Julkaisut saavat ajankohdasta huolimatta näyttöjä ja julkaisun kiinnostavuus ratkaisee, lähteekö se leviämään laajemmalle.

Mikä on tilapäivityksen ja artikkelin ero? Artikkeli on tilapäivitystä pidempi julkaisu. Artikkelit eivät ole kovin suosittuja LinkedInissä. Ne eivät kerää yhtä paljon näyttöjä ja nouse tietovirtaan yhä usein kuin tilapäivitykset. Tästä syystä tilapäivitys on parempi kuin artikkeli.

Mikä on hashtagien rooli postauksessa?​​​​​​​ Hashtagit liittyvät erityisesti löydettävyyteen. Jos toivot, että sinut yhdistetään tiettyyn teemaan, siihen liittyviä hashtageja kannattaa käyttää.

• Missä menee raja, kenen kanssa verkostoituu ja kenen kanssa ei? Voiko tuntemattomille lähettää kutsuja? Kuinka voin saada lisää kontakteja ihmisistä, joita en tunne entuudestaan? Virallisissa käyttöehdoissa lukee, että lisää verkostoosi vain sellainen käyttäjä kenet tunnet. LinkedIn oli perustamisensa aikoihin luottamusverkosto, jossa menit takuuseen heistä, ketä verkostossasi oli. Nykyään LinkedIn on enemmän yhteydenpitoväline ja sen luonne on muuttunut. Voit lähettää kontaktipyynnön kenelle tahansa sinua kiinnostavalle käyttäjälle, ja lisää mukaan saatesanat joissa kerrot, miksi haluaisit verkostoitua juuri hänen kanssaan. Ihmiset ovat yleensä iloisia ja myötämielisiä saadessaan tällaisia kutsuja.

Miten saatesanat saa lisättyä mobiiliversiossa? Mobiiliversiossa saatesanat voi lisätä kohdasta More-löytyvällä Personalize invite-toiminnolla.

Minkälainen on hyvä verkostoitumiskutsu? Hyvässä verkostoitumiskutsussa on mukana saateviesti. Kerro vastaanottajalle, miksi kutsut hänet verkostoosi. Voit myös kertoa hänelle hiukan itsestäsi.

Anonyymi stalkkailu vai reilusti omalla nimellä ja kuvalla? Jokainen voi itse harkita tätä. Onko siinä kannaltasi jotain ongelmallista, että muut LinkedIn-käyttäjät voivat nähdä, että olet vieraillut heidän profiileissaan? Jos ei, voit hyvin esiintyä omalla nimelläsi ja kuvallasi. LinkedInin profiilivierailuihin voi suhtautua samoin kuin siihen, että vierailisit jonkun nettisivuilla. On hyödyllistä, että näet, ketkä ovat käyneet profiilissasi. Voit ottaa kävijöihin yhteyttä, tarjota apuasi ja lähettää verkostoitumiskutsuja.

Mikä on paras tapa aloittaa verkostoituminen? Jos vasta aloittaa LinkedInin käytön ja ryhtyy kasvattamaan verkostoaan, voi aloittaa vaikkapa kutsumalla verkostoonsa ensin sellaisia henkilöitä, jotka tuntee esimerkiksi työnsä tai harrastustensa kautta. Tämän jälkeen voi laajentaa verkostoitumista itseä kiinnostaviin organisaatioihin ja siellä työskenteleviin henkilöihin.

Miten verkostoaan olisi hyvä ylläpitää? Verkoston jäsenten kanssa voi keskustella yksityisviestein ja pitää siten yhteyksiä yllä. Heidän tekemiään tilapäivityksiä voi kommentoida, ja he voivat vastavuoroisesti kommentoida sinun tekemiäsi päivityksiä. Tätä kautta syntyy hyvää ammatillista keskustelua. Seuraa, mitä verkostollesi kuuluu, minkälaisia työpaikan vaihtoja ja muita uramuutoksia heille tapahtuu.

Mitä järjestysluku tarkoittaa omien kontaktien profiilissa? ​​​​​​​Numero yksi tarkoittaa, että olet verkostoitunut henkilön kanssa. Numero kaksi tarkoittaa, että käyttäjä on verkostoitunut jonkun sinun verkostossasi olevan kanssa.

Juho Toivola LinkedIn kouluttaja YTK-Yhdistys verkkokoulutus yhteistyö

LinkedIn haltuun -verkkokoulutus on toteutettu yhteistyössä Juho Toivolan kanssa. Juho on työ- ja organisaatiopsykologi ja Suomen tunnetuimpia LinkedInin ammattikäyttäjiä. Hän auttaa työkseen työnantajia, työntekijöitä ja työnhakijoita toimimaan fiksummin työmarkkinoilla. Menestyneenä yrittäjänä Juholla on vahvaa kokemusta myös modernista myynnistä, markkinoinnista ja liiketoiminnan kehittämisestä. Juhon puheenvuoroja ja koulutuksia on kiitelty paitsi hyödyllisinä, niin myös hauskoina.

Emmi Keskiaho viestintäsuunnittelija YTK-Yhdistys

Emmi Keskiaho, viestintäsuunnittelija

Tärkein tehtävä työssäni on viestiä ja välittää. Se tarkoittaa käytännössä viestinnän ja palveluidemme suunnittelua, toteuttamista, kehittämistä ja näin jäsentemme tukemista. Kokemukseni viestinnän ja hyvinvoinnin parista sekä kiinnostukseni ihmislähtöiseen toimintaan antavat eväitä viedä eteenpäin sinua ja meitä yhdessä. Tavoitteeni on auttaa sinua suunnistamaan muuttuvassa työelämässä kohti vahvuuksiasi ja itsellesi merkityksellisiä polkuja. Laitathan YTK-Yhdistyksen blogin seurantaan, niin pysyt kartalla #työelämänkäänteissä!

Näistä puhutaan