Onnistu LinkedInissä webinaari YTK-Yhdistys Pipsa Aro

Kertaa LinkedIn I -webinaarin opit!

Ensimmäisessä LinkedIn-webinaarissa opimme Pipsa Aron johdolla LinkedInin perusteet ja miten valjastaa oma LinkedIn-profiili työnhakuun. Kertaa vielä kootut vinkkimme!

Jos olet uusi käyttäjä, kokeile rohkeasti

• Klikkaa osoitteeseen linkedin.com
  • Valitse Join now ja täydennä tietosi
  • Vahvista kirjautumisesi sähköpostiisi saamasi vahvistusviestin koodin kautta
  • Lisää työkokemuksesi, tuore profiilikuvasi sekä perustiedot
  • Lisää kontakteja verkostoosi (tästä lisää 18.9. webinaarissa)

Jos sinulla on jo profiili, tuunaa se

• Kerro profiilissasi selkeästi tavoitteistasi – oletko aktiivisesti työnhaussa, haluatko esitellä osaamistasi ja verkostoitua vai jotain muuta, mitä?
  • LinkedIn toimii kuin hakukone, josta haetaan ihmisiä, työntekijöitä, työnantajia, kouluttajia – tärkeää on siis, miten löydyt hakutuloksissa. Profiilisi on käyntikorttisi.
  • Muokkaa profiilia kohdassa Edit public profile & URL.
  • Ota käyttöön Open to job opportunities, jos haet aktiivisesti työtä (voit valita näkevätkö sen kaikki vai vain rekrytoijat).
  • Käytä profiilissasi osuvia hakusanoja, joilla haluat tulla löydetyksi.
  • Käy läpi ja täydennä/päivitä eri osiot: Experience, Education, Skills ja Recommendations.
  • Kerro osaamisestasi niin kuin kertoisit vaikkapa työhaastattelussa. Mistä nautit, innostut ja motivoidut?
  • Keskity olennaiseen ja nykyhetkeen. Jätä epäoleelliset tai vanhentuneet asiat pois.
  • Panosta Skills-osioon, se on hakukoneidenkin kannalta tärkeä. Järjestä osaamisesi tärkeysjärjestykseen.
  • Pyydä suositteluja (Recommendations) rohkeasti!

Muista myös:

Emmi Keskiaho viestintäsuunnittelija YTK-Yhdistys

Emmi Keskiaho, viestintäsuunnittelija

Tärkein tehtävä työssäni on viestiä ja välittää. Se tarkoittaa käytännössä viestinnän ja palveluidemme suunnittelua, toteuttamista, kehittämistä ja näin jäsentemme tukemista. Kokemukseni viestinnän ja hyvinvoinnin parista sekä kiinnostukseni ihmislähtöiseen toimintaan antavat eväitä viedä eteenpäin sinua ja meitä yhdessä. Tavoitteeni on auttaa sinua suunnistamaan muuttuvassa työelämässä kohti vahvuuksiasi ja itsellesi merkityksellisiä polkuja. Laitathan YTK-Yhdistyksen blogin seurantaan, niin pysyt kartalla #työelämänkäänteissä!

Näistä puhutaan