Perjantaina 25.6. asiakaspalvelumme on keskikesän tunnelmissa ja suljettuna. Leppoisaa juhannusta!

Ammattipelaajan reaktioaika on keskivertopelaajaa huomattavasti lyhyempi

Harjoittele säännöllisesti - ja usein

Halusitpa olla mestari missä tahansa, pitää sinun harjoitella taitojasi. Huipuksi tuleminen vaatii useiden tuntien harjoittelua, ja loistava tapa lämmittelyyn on esimerkiksi KOVAn ja YTK-Yhdistyksen minipeli, jossa ansaitset pisteitä klikkaamalla näytöllä kulkevia logoja mahdollisimman nopeasti.

Varsinkin suosituista peleistä, kuten esimerkiksi CS:GO:sta, löytyy pelinsisäisiä harjoitteita, joilla voit harjoitella tähtäämistäsi ja siten myös reaktioaikaasi. Lisäksi pelien ulkopuolisia harjoitteita löytyy paljon, ja reaktioaikaasi voit kokeilla esimerkiksi Human Benchmarkin Reaktiotestissä. Siinä tulokset ovat nopeampia kuin esimerkiksi saman sivuston Aim trainer -testissä, sillä siinä hiirtä ei tarvitse liikuttaa. Näyttöä tarvitsee vain klikata mahdollisimman nopeasti.

Lämmittele ennen peliä

Kuten ennen urheilusuoritusta, myös ennen serverille hyppäämistä sinun tulee lämmitellä. Lämmittelyn kannattaa koostua pelin rennosta pelaamisesta tai sellaisten karttojen pelaamisesta, joissa harjoitellaan tähtäämistä. Mikäli haluat testata, kuinka lämmittely vaikuttaa pelisuoritukseen, kokeile yhtenä päivänä hypätä suoraan kilpailulliseen peliin, toiseen vasta hetken lämmittelyn jälkeen.

Pidä huolta fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnista

Myytti, jonka mukaan pelaajat istuvat päivästä toiseen tietokoneella energiajuomia juoden, on jo useita kertoja todettu vääräksi. Ammattilaispelaajat keskittyvät paljon fyysiseen kuntoonsa liikkumalla ja syömällä hyvin, ja tämä myös parantaa henkistä hyvinvointia. Terveelliset elämäntavat voivat siis parantaa pelisuorituksiasi, sillä jaksat keskittyä pelaamiseen paremmin.

Reaktiopelin löydät täältä >>