Etusivu Pysy mukana teknologiaosaamisen terävimmässä kärjessä – Opiskele 90 päivässä kyberturvaosaajaksi!

Aiheet

• Opiskelu
  • Osaamisen kehittäminen

Vauhdikkaasti etenevän digitalisaation myötä teknologiaosaamista omaaville avautuu Suomessa vuosittain kymmeniä tuhansia työtehtäviä – uusille osaajille on jatkuva tarve. Microsoft, korkeakoulut ja joukko teknologia-alan yrityksiä tarjoavat sinulle avoimen, maksuttoman korkeakoulutasoisen opintopolun. Sen aiheina ovat ajankohtainen ja kaikkia koskettava kyberturvallisuus sekä pilviteknologia. Kyberturvan mikrotutkinto on toteutettu osana Taitoja työelämään -yhteistyöhanketta.

Kiinnostaako sinua kyberturvallisuus, mutta et tiedä, mistä aloittaa? Haluatko luoda uuden uran teknologian parissa tai kenties sinulla on jo teknologiaosaamista, mutta toivot osaamisellesi konkreettista näyttöä? Kyberturvallisuuden mikrotutkinto tarjoaa sinulle ketterän väylän opiskella työelämässä haluttuja taitoja jopa 90 päivässä. Mukana opintopolulla kanssasi ovat yrityskummit, jotka jakavat omia uratarinoitaan, ja pohjustavat sinulle polulla opiskeltavia aiheita.

”Mikrotutkinto tuo täysin uudenlaisen työelämälähtöisen ja muuta osaamista täydentävän opiskelumahdollisuuden. Opiskelemaan pääsee kuka tahansa motivoitunut henkilö ja opinnoissa eteneminen on kiinni omasta aikataulusta ja motivaatiosta. Mikrotutkinnot ovat syntyneet työelämän tarpeista ja näin ollen mahdollistavat myös työllistymisen”, sanoo Kajaanin ammattikorkeakoulun rehtori Matti Sarén.

Yrityskummit tuovat työelämän osaksi kyberturvan mikrotutkintoa

”Olemme Microsoft Taitoja työelämään -hankkeessa mukana luomassa ratkaisuja osaajavajeeseen ja kehittämässä tulevaisuuden asiantuntijoita. Tämä tarkoittaa meille myös oman henkilöstömme osaamisen ylläpitämistä ja kehittämistä koulutusohjelman kautta. Ohjelma mahdollistaa alaan tutustumisen matalalla kynnyksellä”, kertoo yrityskummina toimivan Elisan henkilöstöjohtaja Merja Ranta-aho.

Yrityskummit tarjoavat näkökulmaa työelämään jakamalla asiantuntemustaan polulla opiskeltavista aiheista. Yrityskummien seurassa voit käytännönläheisesti tutustua kyberturvallisuuteen organisaatioiden arjessa ja esimerkiksi hahmottaa, miltä työtehtävät kyberturvallisuuden parissa voisi näyttää. Lisäksi yrityskummit ovat suunnitelleet työelämään perustuvia harjoitustehtäviä osaksi tutkintoa. Yrityskummeilla on aito halu palkata polulta valmistuvia osaajia – voisitko sinä olla seuraava?

“Teknologia-alalla on huutava pula erilaisista osaajista. Erilaisia taustoja tarvitaan ratkomaan tulevaisuuden ja tämän päivän kompleksisia haasteita”, kertoo Maria Bique, CyberCoachin kehittäneen Cultin toimitusjohtaja ja perustajajäsen.

“Lähdimme mukaan kehittämään kyberturvallisuuden mikrotutkintoa, jotta jokaisella taustastaan ja tilanteestaan riippumatta olisi mahdollisuus hypätä mukaan rakentamaan turvallisempaa tulevaisuutta meille kaikille. Me CyberCoachilla haluamme osaltamme mahdollistaa työllistymisen alalle ilman aiempaa työkokemusta ja luoda työpaikan, jossa erilaisuus on normi”, Bique jatkaa.

Kyberturvan mikrotutkinnolla avarrat työmahdollisuuksiasi

• Mahdollisuus merkitykselliseen ja hyväpalkkaiseen työhön
  • Tulevaisuuden teknologiataidot
  • Kaikille avoin
  • Maksuton
  • 12 opintopistettä
  • Voit tehdä omaan tahtiisi ajasta ja paikasta riippumatta, parhaimmillaan jopa 90 päivässä
  • Et tarvitse aiempaa teknologiaosaamista
  • Ensimmäisen moduulin voi suorittaa suomeksi tai englanniksi. Muut moduulit saatavilla englanniksi.

Tee itsesi näkyväksi LinkedInissä! Luo profiili ja päivitä kyberturvan opintopolulta keräämäsi uudet taidot LinkedIn-profiiliisi. Laita siis virtuaalinen työnhakuassistenttisi raksuttamaan puolestasi ja käytä aikasi sinulle tärkeisiin asioihin.

Katso miten: Rock Your LinkedIn Profile Online Class | LinkedIn Learning, formerly Lynda.com

Milloin voin opiskella ansiopäivärahalla? Työttömänä sinun on mahdollista opiskella avoimia korkeakouluopintoja sivutoimisesti ilman, että se vaikuttaa työttömyysetuuteen. Työttömyysturvalain mukaan opinnot ovat sivutoimisia, jos niiden laajuus on alle 5 opintopistettä kuukaudessa. Tällöin opinnoilla ei ole vaikutusta työttömyysetuuteen.

Milloin voin opiskella ansiopäivärahalla?​​​​​​​

Teknologiaosaajana olet mukana rakentamassa tulevaisuuden Suomea!

Tutustu lisää ja löydä mahdollisuutesi:

Aloita opinnot jo nyt: Edukamu.fi

Tutustu hankkeeseen lisää: Microsoft Skills For Jobs