Kaisa Jaakkola

Parempaa oloa Kaisa ja Joni Jaakkolan hyvinvointiluennoilta

Ilmaisia hyvinvointiluentoja jäsenille! Vuoden 2022 aikana järjestämme yhteensä 8 webinaaria, joissa Kaisa ja Joni Jaakkola opastavat meitä parempaan hyvinvointiin ja työelämäkuntoon. Tule kuuntelemaan, miten saat lisää virtaa, voimavaroja ja energiaa arkeen. Laita Kaisan syksyn webinaarit jo kalenteriin ja katso Jonin tallenteet vaikka heti!

Kaisa Jaakkolan live-webinaarit

Jäsentemme toiveesta Kaisan luennoilla loka-marraskuussa syväsukellamme palautumiseen, parempaan uneen, joustavaan asenteeseen ja kestävän muutoksen ylläpitoon.

Ilmoittautuminen syksyn luennoille alkaa syyskuun lopulla OMA+ -palvelussa, joten seuraa sähköpostiasi ja laita ajankohdat jo kalenteriisi!

1. Syväsukellus palautumiseen 13.10. klo 9
      Tiedätkö, mitä palautumisen aikana tapahtuu ja mitkä kaikki asiat siihen vaikuttavat? Moni ajattelee, että reipas treeni tai saunailta muutaman juoman kanssa palauttaa mukavasti. Todellisuudessa kuitenkin töistä irrottautuminen ja mukavien, rentouttavien asioiden tekeminen on vain osa palautumista. Tällä luennolla opit ymmärtämään palautumista syvällisemmin ja kuulet, miten terveellisten elämäntapojen lisäksi esimerkiksi ihmissuhteet, turvan kokemus, elinympäristö ja lapsuuden kokemukset vaikuttavat kykyymme palautua tässä hetkessä.
    2. Paremmat unen taidot 26.10. klo 15
      "Hyvä uni rakennetaan päivällä", toteaa unilääkäri Henri Tuomilehto. Tällä luennolla kuulet, mitkä asiat vaikuttavat uneen ja miten voimme itse vaikuttaa hyvän unen mahdollisuuksiin. Uni on aliarvostetuin hyvinvoinnin, voimavarojen, hyvän mielen ja suorituskyvyn rakentaja. Luennon jälkeen tiedät, millaisilla yksinkertaisilla ja ilmaisilla keinoilla voit parantaa omaa untasi.
    3. Joustava suhde omaan hyvinvointiin 10.11. klo 9
      Viikot vedetään tiukkaa linjaa ja perjantaina repsahtaa – tunnistatko itsesi? Kun maanantai tulee, palataan ruotuun. Välillä on kausia kun koko hyvinvointiin ei jaksa kiinnittää huomiota, ja sitten jälleen tsempataan. Tasaisin väliajoin alkaa uusi kuuri tai dieetti. Todellisuudessa mustavalkoinen ajattelutapa hyvinvoinnista toimii harvalle. Tällä luennolla käsitellään joustavaa jämäkkyyttä ja viisaampia tapoja parantaa omaa hyvinvointia.
    4. Kestävän muutoksen ylläpito 23.11. klo 15
      Mitkä asiat elämässäsi ovat kaikkein tärkeimpiä? Mitä asioita priorisoit kalenterissasi? Kun puhutaan uusien tapojen luomisesta ja motivaation ylläpitämisestä on tärkeää, että muutokset ovat liitoksissa omiin arvoihisi. Arvoihin kiinnitetyt tavat lisäävät merkityksen kokemusta ja niiden ylläpito on helpompaa. Tällä luennolla opit, miten hyvinvointi pidetään mielessä ympäri vuoden – pikkuisen paremmin teoin!

Joni Jaakkolan webinaaritallenteet

Hyvinvointi ja energinen arki rakentuvat useamman kivijalan varaan, joihin meillä itsellämme on mahdollisuus vaikuttaa: ravinto ja syöminen, uni, palautuminen ja stressinhallinta sekä treeni, liikunta ja aktiivisuus. Moni näistä teemoista on meille varmasti tuttu, mutta niihin liittyy sitkeitä väärinymmärryksiä, jota saattavat tehdä elämäntaparemontista, hyvän kunnon ja virkeän mielen metsästämisestä vaikeaa. Keväällä pitämillään luennoilla Joni antaa käytännöllisiä vinkkejä siihen, miten teet elämäntaparemontin fiksummin. Tallenteet ovat katsottavissa 2022 loppuun asti.

Katso Jonin webinaaritallenteet:

1. Unen ja palautumisen tärkeimmät kulmakivet
      Hyvälaatuinen ja riittävä yöuni on yksi tärkeimmistä hyvinvoinnin kulmakivistä. Kun hyvään uneen liittää mukaan valveillaoloajan voimavaroja edistävän palautumisen, syntyy hyvä työkalupakki kehon ja mielen "akkujen" lataamiseen. Luennolla opit, miten hyvä uni ja palautuminen syntyvät. Katso OMA+ -palvelussa!
    2. Ravinnon ja syömisen tärkeimmät kulmakivet
      Harva osa-alue hyvinvoinnissa herättää yhtä voimakkaita tunteita ja mielipiteitä kuin ravinto ja syöminen. Luennolla opit, mihin ravinnon osa-alueisiin sinun kannattaa panostaa, jotta se tuottaa rentoa ja tuloksekasta painonhallintaa, hyvää jaksamista ja energistä arkea. Katso OMA+ -palvelussa!
    3. Treenin, liikunnan ja aktiivisuuden tärkeimmät kulmakivet
      ​​​​​​​
      Modernissa maailmassa yksi hyvinvoinnin kulmakivistä - monipuolinen ja säännöllinen fyysinen aktiivisuus - jää helposti varsin matalalle määrälle ja laadulle.  Arjen hyvinvointi ei vaadi kilpaurheilijaksi muuttumista, vaan onnistuu yllättävän vähällä ponnistelulla. Luennolla opit, minkälaista liikuntaa me ihmiset tarvitsemme ja miten se onnistuu jokaisen arjessa. Katso OMA+ -palvelussa!
    4. Miten teet elämäntaparemontin ja saavutat tuloksia, jotka pysyvät? ​​​​​​​
      ​​​​​​​Moni tuskailee ympäri vuoden sitä, että miksi kaikki se pään sisällä oleva tieto ravinnosta, liikunnasta ja palautumisesta ei siirry käytäntöön osaksi jokapäiväistä arjen tekemistä. Luennolla opit, miten rakennat toimivan arjen systeemin, jossa onnistuminen on mahdollisimman todennäköistä ja helppoa sekä opit tunnistamaan yleisimmät sudenkuopat onnistuneen muutoksen polulla. ​​​​​​​Katso OMA+ -palvelussa!
    Joni Jaakkola Optimal Performance

YTK-Yhdistyksen jäsenetuna saat hyvinvointivalmennusta arjen jaksamisen ja terveyden tueksi verkkovalmennusten pioneereilta. Optimal Performancen Joni ja Kaisa Jaakkola ovat rakentaneet innostavia ja muutoksiin kannustavia hyvinvointivalmennuksia Suomessa jo yli 10 vuoden ajan. Hyödynnä jäsenetusi ja tee kestävä elämäntaparemontti fiksummin!

Katso myös: