Etusivu Leuka murtui onnettomuudessa – ”YTK:n täysjäsenyys korvasi kaikki kulut, jopa matkat tapaturma-asemalle”

• Henkilötarina
  • Lakikaveri
  • Vakuutus

YTK:n jäsenyys on auttanut Jyrkiä monella tavalla. Kassan maksama ansiopäiväraha toi taloudellista turvaa työttömyyden aikana. Lisäksi täysjäsenenä hän sai lakiapua työelämäpalveluiden Lakikaverista työnantajan kanssa riitautuessa ja vakuutuksista sähköpotkulautaonnettomuuden sattuessa. Lue Jyrkin tarina!

Tukea ja turvaa työttömyyden ja lomautusten aikana. Se on Suomen suurimman työttömyyskassan pääasiallinen tehtävä – ja myös suurin syy, miksi Jyrki Lyytikäinen on liittynyt YTK Työttömyyskassaan.

”Olen aiemminkin ollut YTK:n jäsen, mutta välillä en kuulunut mihinkään työttömyyskassaan. Sitten työelämässä tuli kuitenkin vähän muutoksia ja myllerrystä, niin liityin takaisin, koska halusin turvaa”, ravintola-alalla toimiva Lyytikäinen kertoo.

YTK:n hän valitsi erityisesti selkeyden takia

”Tämä on aina ollut kaikista selkein. Selkeä summa, mitä maksat, eikä mitään prosentteja. En myöskään ole koskaan ollut kovin liittohenkinen, vaan halunnut tehdä päätökset rationaalisesti. YTK on sitä. Koen, että YTK on meitä kaikkia kansalaisia varten.” Vuosien varrella Lyytikäinen on joutunut turvautumaan työttömyyskassan apuun niin työttömyyden kuin lomautustenkin osuessa kohdalle. Ansiopäivärahan kannalta YTK:n toiminta saa kiitosta.

Lue myös, miksi sairaanhoitaja Sari on kuulunut YTK:hon jo 25 vuotta? – ”Haluan turvan, en ideologiaa” >>

”Yksinhuoltajaperheen arkeen on tuonut turvaa, että työttömyystuki on toiminut hienosti ja näppärästi.” Jyrki kertoo kokemuksistaan, katso video!

”Onneksi saatiin juristin kanssa hoidettua luvatut palkka-asiat kuntoon”

Viime vuosina Lyytikäinen on saanut erityistä apua myös YTK:n täysjäsenyyteen kuuluvista muista palveluista. Lakikaveri-palvelun tarjoamasta henkilökohtaisesta juristista oli huomattava apu, kun Lyytikäisen taannoinen työnantaja ei halunnut maksaa sovittuja palkkoja.

”Asioista oli sovittu tekstiviestitse, mutta totuus oli ihan muuta. Otin yhteyttä YTK:hon ja sieltä tarjottiin tätä Lakikaveria. Juristin kanssa saatiin hoidettua luvatut palkka-asiat ihan täysin kuntoon ja voitettiin case”, Lyytikäinen iloitsee.

Täysjäsenyyteen kuuluva tapaturmavakuutus taas osoitti arvonsa, kun Lyytikäinen joutui sähköpotkulaudalla pahaan onnettomuuteen, jossa murtuivat niin leuka-, nenä- kuin poskiluutkin.

”Vakuutus korvasi kaiken: lääkekulut, poliklinikkakulut ja jopa matkat tapaturma-asemalle. Se oli iso apu.” Lyytikäinen myöntää, että aikanaan YTK:hon liittyessään hän ajatteli lähinnä työttömyysturvaa.  Onkin siis ollut positiivinen yllätys, miten paljon muutakin tukea täysjäsenyys tuo – ja apu on tullut aina vaivatta. ”YTK:n kanssa on tosi kiva ja helppo toimia. Kaikki on selkeää ja hommat toimivat mutkattomasti”, Lyytikäinen sanoo.

Turvaa niin työttömyyden kuin tapaturmien varalle – Tutustu YTK:n täysjäsenyyden etuihin!

Lue myös: