Hyppää sisältöön

Etusivu Lauri sai nopeasti lakiapua, kun kaikki ei työssä mennytkään niin kuin pitää

Lauri sai nopeasti lakiapua, kun kaikki ei työssä mennytkään niin kuin pitää

• Jäsenetu
  • Lakikaveri
  • Vakuutus

Erityisesti haastavissa työelämän tilanteissa on hyvä muistaa, että sinulla on käytössäsi ammatillinen oikeusturvavakuutus, joka korvaa työ- tai virkasuhteeseesi liittyviä riita- ja rikosasioiden hoitoa. Esimerkiksi Lauri sai oikeusturvan ansiosta lakimiesapua hankalassa irtisanomistilanteessa. Lue lisää jäsentemme kokemuksia!

”Kun homma alkoi töissä irtisanomisen myötä haiskahtaa, sain oikeusturva-asian vireille helposti. Soitin ensin YTK Työelämään, käytiin tilannetta läpi ja pääsin nopeasti lakimiehen puheille”, kertoo Lauri.

Tukea ja turvaa tukalaan tilanteeseen

Kuka: Lauri, myyjä, 43 vuotta
Mitä tapahtui: irtisanominen
Miten homma hoitui: ammatillinen oikeusturvavakuutus korvasi lakimiesavun

Jäsenemme Lauri joutui tukalaan tilanteeseen irtisanomisen myötä. ”Heti kun tuli tunne, että tässä on nyt jotain pielessä, ajattelin hakea lakiapua ja sainkin sitä helposti ottamalla ensin yhteyttä YTK Työelämään.”

Lyhyen alkuselvityksen jälkeen Lauri ohjattiin lakimiehelle, joka vastasi pian, ettei asioita oltu työnantajan puolesta hoidettu niin kuin pitää. Tilanne muuttui siis heti, kun oli lakimieheen yhteys. ”Asianajajan osaamisella on merkitystä, jotta viestinvaihto vastapuolen kanssa sujuu. Tieto ennakkotapauksista ja ehdotukset haettavasta korvaussummasta ovat myös tärkeitä”, Lauri summaa.

Asia hoitui hyvin, korvauksista päästiin sopuun ja nyt uudet työt ovat jo alkamassa. ”Olisin valmis maksamaan korkeampaakin jäsenmaksua, jos korvauksen enimmäismäärä olisi korkeampi”, Lauri naurahtaa. ”Ehdottomasti kuitenkin rahanarvoinen ja muistamisen arvoinen jäsenetu!”