Työelämän verkkokoulutuskirjaston koulutuksia voi kuunnella missä ja milloin vain

Koulutusvinkkejä loppuvuoteen työelämän verkkokoulutuskirjastosta

YTK-Yhdistyksen jäsenmaksuun sisältyvä työelämän verkkokoulutuskirjasto tarjoilee tuhansien koulutusten valikoiman jokaisen jäsenemme ulottuville. Ei siis mikään ihme, että runsaudenpula saattaa yllättää valikoimaa selaillessa.

Verkkokoulutuskirjaston käyttäjille äskettäin tekemässämme kyselyssä toivottiin enemmän ajankohtaisia vinkkejä koulutustarjonnasta, joten olkaapa hyvät - tässä muutamia vinkkejä verkkokoulutuskirjaston laajasta valikoimasta loppuvuodelle.

Työelämän verkkokoulutuskirjaston käyttöönotto

Jos olet jo hyödyntänyt jäsenetusi (jonka arvo muuten on 129 €/kk) ja ottanut työelämän verkkokoulutuskirjaston käyttöön, kirjaudu sisään ja klikkaa suoraan koulutuksiin alla olevista linkeistä. Jos et vielä ole rekisteröitynyt palveluun, voit tehdä sen jäsentemme OMA+-palvelussa osiossa Webinaarit ja koulutukset.

Vahvista omaa työhyvinvointiasi

Tässä koulutuskokonaisuudessa opit, miten voit konkreettisesti vaikuttaa omaan työhyvinvointiisi. Kokonaisuus koostuu muun muassa työhyvinvoinnin määrittelystä, työkäyttäytymisestä, vaikeiden tilanteiden puheeksi otosta, palautumisesta sekä keskittymiskyvystä. Lopussa annetaan käytännöllisiä rentoutumisharjoituksia ja -vinkkejä.

Käytännön keinoja työhyvinvoinnin vahvistamiseen

Työnhakuvinkkejä kokeneelta uravalmentajalta

Tässäpä kompakti kokonaisuus työnhaun perusasioista – sopii niin työuran alussa oleville kuin kokeneemmillekin kehäketuille. Kokonaisuuden avulla opit tunnistamaan oman osaamisesi, laadit houkuttelevan räätälöidyn hakemuksen ja myyvän räätälöidyn CV:n, saat vinkit LinkedInin tuloksekkaaseen hyödyntämiseen ja piilotyöpaikkojen löytämiseen. Lisäksi saat hyvän neuvot työnantajien kontaktointiin, työhaastattelutilanteeseen valmistautumiseen ja työsopimuksen tekemiseen.

Vinkit tehokkaaseen työnhakuun

Henkilöbrändäys - mitä se oikein on?

Näissä LinkedIn-vaikuttaja ja kouluttaja Oona Kankkusen luotsaamissa energisissä koulutuksissa tutustut henkilö- ja asiantuntijabrändin rakentamisen saloihin.

Henkilöbrändin rakentaminen - miten päästä vauhtiin?

Vetovoimaa työntekijälähettilään asiantuntijaviestintään - näin rakennat omaa brändiäsi

YT-lain muutokset

Pandemia on ravistellut monia toimialoja ja yt-menettelyn osaamiselle on ollut tarvetta. Tämä koulutuskokonaisuus käsittelee yrityksiä koskevaa yhteistoimintalakia ja siihen ehdotettuja muutoksia. Koulutus sopii niille, jotka ovat työssään tekemisissä yt-kysymysten kanssa tai tarvitsevat muuten ajankohtaista tietoa yt-laista.

YT-laki yrityksissä - keskeiset asiat ja suunnitellut lakimuutokset

YT-menettelystä löydät lisätietoja myös työsuhdetietopankistamme.

Excel ja Powerpoint - perustaidot haltuun

Suosituimpia koulutuksia verkkokoulutuskirjastossa ovat olleet Excel ja muut Microsoft-sovelluksia käsittelevät kokonaisuudet. Tässä pari vinkkiä perusteista, jonka jälkeen voit jatkaa myös syventäviin koulutuksiin!

Excelin perusteet sisältää yhteensä 10 lyhyttä videota ja se onkin helppo suorittaa vaikka osissa. Videoiden kestot ovat 3-10 min.

Excelin perustoiminnot

PowerPointin perusteet -kokonaisuus sisältää 22 lyhyttä videota, joiden avulla saat useita vinkkejä PowerPointin tehokkaampaan hyödyntämiseen.

PowerPointin perusteet

Kohti osallistavampia etäkokouksia - fasilitointi ja yhteisöllisyys Teamsissä

Millaisia keinoja löytyy yhteisöllisyyden ylläpitämiseen ja luomiseen Teamsissä? Tästä koulutuksessa saat ajatuksia ja vinkkejä siihen, miten yhteisöllisyyttä rakennetaan yhdessä.

Yhteisöllisyys Teamsissä

Virtuaalifasilitointi on etänä tapahtuvaa fasilitointia. Tämän koulutuskokonaisuuden tarkoituksena on tuoda esille keinoja tehostaa virtuaalifasilitoinnin tekniikoita Office 365 -ympäristössä ja saada virtuaalisesta yhteistyöstä niin kokouksen järjestäjän kuin muidenkin kokoukseen osallistujien kannalta ketterämpää ja mielekkäämpää.

Virtuaalifasilitointi o365-ympäristössä

Molemmat koulutukset vetää muuttuviin työtapoihin ja uusiin työkaluihin intohimoisesti suhtautuva Ville Kankare. Villellä on kokemusta uusien työvälineiden koulutuksesta ja uusien käytäntöjen jalkauttamisesta pitkälti yli 10 vuoden ajalta.

Työyhteisöviestinnän taitoja jokaiselle

Tämä koulutus on suunniteltu sinulle, joka haluat ymmärtää, mistä hyvä sisäinen viestintä muodostuu, ja haluat myös itse kehittyä viestijänä. Kokonaisuus soveltuu kaikille työelämässä toimiville.

Tehoa työyhteisöviestintään - mikä mättää ja miten se taklataan?

Huippupuhujien webinaareissa opitaan työelämätaitoja

Työelämän verkkokoulutuskirjastossa sinulla on pääsy myös huippupuhujien webinaareihin. Saatavilla mm. Tomi Kaukisen veto modernin työelämän haasteista ja supervoimista sekä Iida Mäkikallion puheenvuoro tunneälystä tulevaisuuden työn avaintaitona. MySpeakerin kanssa yhteistyössä tuotettavat webinaarit jatkuvat myös ensi vuonna!

Tutustu ja katso webinaareja

Eikö näistä löytynyt sopivia koulutusvinkkejä?

Jos et löytänyt valitsemistamme vaihtoehdoista sopivaa, löydät verkkokoulutuskirjastosta tuhansia muita! Jos olet jo hyödyntänyt jäsenetusi ja ottanut työelämän verkkokoulutuskirjaston käyttöön, kirjaudu sisään ja etsi sinua kiinnostavia koulutuksia palvelun hakutoiminnolla. Jos et vielä ole rekisteröitynyt palveluun, voit tehdä sen jäsentemme OMA+-palvelussa osiossa Webinaarit ja koulutukset.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös