työnhaku läppäri kompassi suunta

Kehity työnhaussa ja nappaa työ ilmaisen verkkovalmennuksen avulla

”Go for it!  Valmennus oli pelkkää plussaa. Tuli prosessoitua omia työnhakutaitoja. Erityisen hyödyllistä oli yksilöllinen palaute valmentajalta, jolta sai asiantuntevaa näkemystä ja kokemusta, suosittelee ilmaisen jäsenetunsa työnhakuvalmennukseen hyödyntänyt Sanna. Kaipaatko sinäkin ammattilaisen opastusta työnhakuun? Lue lisää Sannan kokemuksista ja tutustu valmennukseen!

Miten työnhaun valmennukset ovat auttaneet jäseniämme työnhaussa, työelämän käänteissä ja uralla etenemisessä? Miten jäsenet ovat valmennuksista hyötyneet? Jututimme jäsentämme Sannaa valmennuksen jälkeen ja kuulimme hänen kokemuksensa Cimsonin TyönhakuRedi-valmennuksesta.

Sannan tie työnhaun valmennukseen ei ollut ehkä ihan se kaikkein perinteisin. ”Juuri koronan alla maaliskuussa 2020 irtisanouduin silloisesta työstäni ajatuksenani suunnata rohkeasti kohti uutta. Kun koronan vaikutukset alkoivat valjeta, mietin naureskellen, että mitäköhän sitä nyt tulikaan tehtyä”, muistelee Sanna.

”Samoihin aikoihin keväällä huomasin onneksi YTK-Yhdistyksen jäsenkirjeessä Cimsonin TyönhakuRedi-valmennuksen ja hain tietenkin heti mukaan.”

Pelkkää plussaa

”Ajattelin, etteipä minulla ainakaan tässä mitään hävittävää ole ja ainakin kannattaa kokeilla”, Sanna toteaa rohkaisuksi myös muille.

”Lähdin valmennukseen hakemaan varmistusta sille, että olin menossa oikeaan suuntaan, mutta toki myös apua työnhakuprosessiin ja taitojen päivittämiseen – tukea parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Huomasin, etten halua toimia summamutikassa, vaan lähdin valmennukseen haarukoimaan potentiaalisia suuntia, joissa omat vahvuuteni olisivat hyödyksi.”

Tradenomitaustainen Sanna kuvailee itseään projekti-ihmiseksi ja onkin ehtinyt kerryttää työkokemusta ja osaamista useissa erilaisissa töissä jo kymmeniä vuosia.

”Olen entisiä Nokian kasvatteja ja työskennellyt sittemmin kehittämistehtävissä, muutosviestinnän ja -valmennuksen parissa sekä yrittäjänä ja ratkaisukeskeisenä valmentajana. Viime kevään irtioton ja verkkovalmennuksen jälkeen työllistyin onneksi nopeasti ja tällä hetkellä toimin virkamiehenä”, Sanna kertoo.

Valmennus auttoi prosessoimaan omaa oppimista

”Kävin valmennuksen eri osiot läpi omassa tahdissani. Eteneminen oli helppoa selkeän rakenteen ja hyvien ohjeiden ansiosta. Se auttoi myös oppimisprosessissa. Peilasin valmennuksen sisältöjä omiin kokemuksiini ja huomasin jopa haastavani joitain asioita, mikä oli hyödyllistä”, kuvailee Sanna.

”Erityistä plussaa oli tietenkin henkilökohtainen palaute valmentajalta, vuorovaikutteisuus ja se, että sai ulkopuolisen ammattilaisen näkemyksen ja kokemuksen aiheeseen”, hän jatkaa.

Valmennuksessa tuli käytyä läpi perusasioita, kuten cv:n päivittäminen. Sanna sai valmentajalta myös hyvät yleiset vinkit työllistymiseen näinä poikkeuksellisina aikoina.

”Mielestäni on turha väheksyä määräaikaisia työsuhteita, sillä niistä voi poikia vaikka mitä. Työnhaku tapahtuu entistä enemmän verkostoissa, joita myös lyhyemmissä työrupeamissa luodaan”, Sanna pohtii.

”Tärkeintä työnhaussa on usko ja luottamus itseen ja omaan tekemiseen – sanoisinko että ei niinkään se määrä, vaan se laatu ja halu aina oppia uutta”. Tästä olemme Sannan kanssa samaa mieltä!

Sanna Ajomaa henkilökuva YTK-Yhdistys jäsentarina Cimson työnhaun verkkovalmennus