Etusivu Ilmainen työnhakuvalmennus ylitti odotukset – ”Sain paljon enemmän kuin kuvittelin”

• Jäsenetu
  • Työnhaku

”Ajattelin päivittäväni osaamistani ansioluettelon ja hakemuksen tekemisen suhteen, mutta sain paljon enemmän kuin kuvittelin, myös henkilökohtaisia vinkkejä. Opittavaa ja tehtävää oli sopivasti suhteessa valmennuksen kestoon ja se rytmitti mukavasti aktiivisen työnhakijan arkea”, kertoo jäsenemme, joka hyödynsi jäsenetunsa ilmaiseen työnhaun verkkovalmennukseen. Haluaisitko sinäkin kehittyä työnhaussa? Lue lisää jäsentemme kokemuksista ja tutustu valmennukseen!

Miten työnhaun valmennukset ovat auttaneet jäseniämme työnhaussa, työelämän käänteissä ja uralla etenemisessä? Minkälaista apua valmennuksista on saatu? Haastattelimme jäseniämme ja saimme kuulla, miten Cimsonin TyönhakuRedi-valmennus auttoi aktiivisessa työnhaun vaiheessa.

Jukalla* on yli 30 vuoden kokemus it-alalta, mutta koronan myötä työpaikalla käytiin yt-neuvottelut ja väkeä vähennettiin. Niin myös Jukka alkoi pitkästä aikaa aktiiviseen työnhakuun.

”Löysin Työnhakuvalmennuksen YTK Työelämän jäsenetujen kautta ja ajattelin, että nappaan sieltä hyviä vinkkejä työhakemuksiin ja cv:n ajan tasalle laittamiseen”, hän kertoo tavoitteistaan valmennuksen alussa. ”Sain kuitenkin paljon enemmän kuin kuvittelin, lisäksi henkilökohtaisesti valmentajalta vinkkejä ja palautetta.”

Valmennus viritti aktiiviseen työnhakuun

Verkkovalmennus oli Jukan mielestä selkeä, hyvin ohjeistettu ja jäsennelty. ”Se oli hyvän mittainen kokonaisuus, jota tehdessä tuli hyödyllistä tekemistä ja päivärytmiä yhtäkkiä muuttuneeseen arkeen työttömänä – se oli tärkeää omalle psyykkiselle hyvinvoinnille, että pysyi aktiivisena”, hän pohtii.

”Olen valmennuksen jälkeenkin saanut työnhaussa palautetta hyvin tehdystä hakemuksesta ja varsinkin ansioluetteloni parani paljon valmennuksen ansiosta”, Jukka jatkaa. ”Videoesittelyäkin harjoittelin, vaikka en sitä vielä ole hyödyntänyt töitä hakiessa. Työhaastatteluihin valmistautumiseen sain myös paljon hyviä vinkkejä ja konkreettisia kysymyksiä pohdittavaksi.”

Asiantuntevaan valmennukseen osallistumisen hyöty on Jukan mukaan juuri siinä, että saa kehittävää palautetta asioista, joita itse ei välttämättä huomaa. Valmennuksessa tehdyistä materiaaleista, kuten työnhakusuunnitelmasta, kartoitusten tuloksista ja tehtävistä on ollut hyötyä myös jälkikäteen, kun niitä ja omia muistiinpanoja on voinut kerrata ennen työhaastatteluja.

”Kannattaa ehdottomasti osallistua ja hyödyntää tällainen ilmainen jäsenetu”

”Kaikki, mikä hyödyttää työnpaikan saamista on avuksi – siksi kannattaa ehdottomasti osallistua ja hyödyntää tällainen ilmainen jäsenetu”, Jukka* suosittelee. ”Aktiivinen tekeminen ja palautteen saaminen myös vahvistaa uskoa omaan osaamiseen ja kokemukseen, kun oppii laittamaan ne esille ja markkinoimaan niitä erottuvalla tavalla työnhaussa.”

*jäsenen nimi muutettu