Tee elämäntaparemontti fiksummin

YTK-Yhdistyksen jäsenetuna saat hyvinvointivalmennusta arjen jaksamisen ja terveyden tueksi verkkovalmennusten pioneereilta. Optimal Performancen Joni ja Kaisa Jaakkola ovat rakentaneet innostavia ja muutoksiin kannustavia hyvinvointivalmennuksia Suomessa jo yli 10 vuoden ajan. Hyödynnä jäsenetusi ja tee kestävä elämäntaparemontti fiksummin!

Hyvinvointiwebinaarit jäsenille

Vuoden 2022 aikana järjestämme yhteensä 8 verkkoluentoa, joissa Joni ja Kaisa Jaakkola tuovat teoriaa ja työkaluja hyvinvoinnin eri osa-alueille.

Seuraa viestintäämme nettisivuilla ja jäsenkirjeissä! Ilmoittautuminen tapahtuu jäsenten OMA+ -palvelussa, josta näet myös menneiden luentojen tallenteet koko vuoden ajan.

Hyvinvointi ja energinen arki rakentuvat useamman kivijalan varaan, joihin meillä itsellämme on mahdollisuus vaikuttaa: ravinto ja syöminen, uni, palautuminen ja stressinhallinta sekä treeni, liikunta ja aktiivisuus. Moni näistä teemoista on meille varmasti tuttu, mutta niihin liittyy sitkeitä väärinymmärryksiä, jota saattavat tehdä elämäntaparemontista, hyvän kunnon ja virkeän mielen metsästämisestä vaikeaa.

Tule webinaareihin oppimaan, mitkä ovat tärkeimmät hyvinvoinnin kivijalat, joihin panostamalla syntyy merkittävästi lisää virtaa, voimavaroja ja energiaa arkeen. Luvassa on sekä ymmärrystä parantavaa teoriatietoa että käytännöllisiä arjen sekaan mahtuvia vinkkejä. Kukin webinaari kestää noin tunnin.

Kaisa Jaakkolan webinaarit:

1. Syväsukellus palautumiseen 13.10. klo 9
      Tiedätkö, mitä palautumisen aikana tapahtuu ja mitkä kaikki asiat siihen vaikuttavat? Moni ajattelee, että reipas treeni tai saunailta muutaman juoman kanssa palauttaa mukavasti. Todellisuudessa kuitenkin töistä irrottautuminen ja mukavien, rentouttavien asioiden tekeminen on vain osa palautumista. Webinaarissa opit ymmärtämään palautumista syvällisemmin ja kuulet, miten terveellisen elämäntapojen lisäksi esimerkiksi ihmissuhteet, turvan kokemus, elinympäristö ja lapsuuden kokemukset vaikuttavat kykyymme palautua tässä hetkessä.
    2. Paremmat unen taidot 26.10. klo 15
      "Hyvä uni rakennetaan päivällä", toteaa unilääkäri Henri Tuomilehto. Webinaarissa kuulet, mitkä asiat vaikuttavat uneen ja miten voimme itse vaikuttaa hyvän unen mahdollisuuksiin. Uni on aliarvostetuin hyvinvoinnin, voimavarojen, hyvän mielen ja suorituskyvyn rakentaja. Opit myös, millaisilla yksinkertaisilla ja ilmaisilla keinoilla voit parantaa omaa untasi.
    3. Joustava suhde omaan hyvinvointiin 10.11. klo 9
      Viikot vedetään tiukkaa linjaa ja perjantaina repsahtaa – tunnistatko itsesi? Kun maanantai tulee, palataan ruotuun. Välillä on kausia kun koko hyvinvointiin ei jaksa kiinnittää huomiota, ja sitten jälleen tsempataan. Tasaisin väliajoin alkaa uusi kuuri tai dieetti. Todellisuudessa mustavalkoinen ajattelutapa hyvinvoinnista toimii harvalle. Webinaarissa opit joustavaa jämäkkyyttä ja viisaampia tapoja parantaa omaa hyvinvointia.
    4. Kestävän muutoksen ylläpito 23.11. klo 15
      Mitkä asiat elämässäsi ovat kaikkein tärkeimpiä? Mitä asioita priorisoit kalenterissasi? Kun puhutaan uusien tapojen luomisesta ja motivaation ylläpitämisestä on tärkeää, että muutokset ovat liitoksissa omiin arvoihisi. Arvoihin kiinnitetyt tavat lisäävät merkityksen kokemusta ja niiden ylläpito on helpompaa. Webinaarissa opit, miten hyvinvointi pidetään mielessä ympäri vuoden – pikkuisen paremmin teoin!

Ilmoittautuminen Kaisan syksyn webinaareihin alkaa syyskuun lopulla, joten laita ajankohdat kalenteriisi  ja seuraa jäsenkirjeitämme!

Joni Jaakkolan webinaarit:

1. Unen ja palautumisen tärkeimmät kulmakivet
      Hyvälaatuinen ja riittävä yöuni on yksi tärkeimmistä hyvinvoinnin kulmakivistä. Toisin kuin moni muu hyvinvointia edistävä asia, hyvä uni ei välttämättä synny vain päättämällä laittaa silmät kiinni illalla vaan edellyttää oikein asioiden säännöllistä tekemistä. Kun hyvään uneen liittää mukaan valveillaoloajan voimavaroja edistävän palautumisen, on sinulle hyvä työkalupakki kehon ja mielen "akkujen" lataamiseen. Tule mukaan kuuntelemaan miten hyvä uni ja palautuminen syntyvät.
      ​​​​​​​Katso tallenne OMA+ -palvelussa
    2. Ravinnon ja syömisen tärkeimmät kulmakivet
      Harva osa-alue hyvinvoinnissa herättää yhtä voimakkaita tunteita ja mielipiteitä kuin ravinto ja syöminen. Lopputuloksena moni onkin varsin hämmentynyt, että mikä ravinnon osalta on siis "oikein" ja mikä "väärin", mitä enää uskaltaa syödä ja miksi siitä on tullut rakettitiedettä. Todellisuudessa terveyttä, hyvinvointia ja hyvää arjen jaksamista tukeva syöminen on kaikkea muuta kuin rajoittavaa, hankalaa ja monimutkaista. Tule mukaan kuulemaan mihin ravinnon osa-alueisiin sinun kannattaa panostaa edes hieman ja se tuottaa rentoa ja tuloksekasta painonhallintaa, hyvää jaksamista ja energistä arkea.
      Katso tallenne OMA+ -palvelussa
    3. Treenin, liikunnan ja aktiivisuuden tärkeimmät kulmakivet
      ​​​​​​​
      Modernissa maailmassa yksi hyvinvoinnin kulmakivistä - monipuolinen ja säännöllinen fyysinen aktiivisuus - jää helposti varsin matalalle määrälle ja laadulle. Kiireen keskellä liikumme kulkuvälineillä ovelta ovelle, istumme työpäivän näyttöpäätteen äärellä eikä arjen pyöritys juuri vaadi keholtamme ponnisteluja. Tällöin fyysinen kuntomme rapistuu, joka taas vaikuttaa siihen miten kuormittavalta arki meille tuntuu sekä kykyymme palautua. Arjen hyvinvointi ei kuitenkaan vaadi kilpaurheilijaksi muuttumista vaan onnistuu yllättävän vähällä ponnistelulla. Tule mukaan kuuntelemaan minkälaista liikuntaa me ihmiset tarvitsemme ja miten se onnistuu myös jokaisen arjessa. Katso tallenne OMA+ -palvelussa
    4. Miten teet elämäntaparemontin ja saavutat tuloksia, jotka pysyvät? ​​​​​​​
      ​​​​​​​Moni tuskailee ympäri vuoden sitä, että miksi kaikki se pään sisällä oleva tieto ravinnosta, liikunnasta ja palautumisesta ei siirry käytäntöön osaksi jokapäiväistä arjen tekemistä. Tai jos siirtyy niin maksimissaan 2-3 viikoksi kunnes koemme, että "motivaatio loppuu", "selkäranka katkeaa" tai "itsekurilihas väsyy". Todellisuudessa ympäri vuoden toimivat hyvät elämäntavat ovat kiinni pääosin aivan muista asioita. Tule mukaan kuuntelemaan miten rakennat toimivan arjen systeemin, jossa onnistuminen on mahdollisimman todennäköistä ja helppoa sekä opit tunnistamaan yleisimmät sudenkuopat onnistuneen muutoksen polulla. Katso tallenne OMA+ -palvelussa​​​​​​​

FiksuStartti 2.0 -verkkokurssi

Oletko koittanut päästä hyvään kuntoon, mutta aloitettu uusi elämä, ryhtiliike, kuntokuuri tai painonpudotusprojekti tyssää aina muutaman viikon jälkeen?

FiksuStartti 2.0 -verkkokurssi on rakennettu täsmäavuksi juuri tällaiseen tilanteeseen.

Verkkokurssin avulla pääset kiinni treeni-, ravinto- ja palautumismetodeihin, joita on happotestattu elävässä elämässä yksilöasiakkaidemme kanssa yli kymmenen vuoden ajan. Saat käyttöösi keinot, jotka ovat ylläpidettävissä ympäri vuoden ilman ilman kohtuutonta vaivaa: tavoitteena on, että hyvinvoinnin tavat automatisoituvat arkeesi aivan kuten hammaspesu!

Jäsenenä saat verkkokurssin hintaan 39 € (norm. 79 €).

Lisätietoa verkkokurssista sekä linkin etuhintaisen kurssin lunastamiseen saat OMA+:n kautta.

Valmentajat

Joni Jaakkola

• s. 1980. Aviomies. Isä.
    • DI, luennoitsija, tietokirjailija, toimitusjohtaja, yrittäjä, työhyvinvointivalmentaja, voimaharjoitteluvalmentaja, ratkaisukeskeinen valmentaja
    • Optimal Performancen (2010) ja Optimal Performance Centerin (2015) perustaja ja omistaja
    • Valmennuksessa ihmisiä vasta-alkajasta kilpaurheilijaan ja työyhteisöjen tiimejä
    Kaisa Jaakkola

• s. 1982, Kajaani
    • DI, luennoitsija, seitsenkertainen tietokirjailija, yrittäjä, työhyvinvointivalmentaja, jooga- ja mindfulness-ohjaaja

Katso myös:

Energiaa elämäntavoista -koulutus Eduhouse-palvelussa (vaatii rekisteröitymisen - lue lisää!)

Hyödynnä jäsenetusi Puhti-terveyspalveluista ja lähde mukaan Työelämäkuntoon 2022 -haasteeseemme!

päivitetty 21.9.2022