Tee elämäntaparemontti fiksummin

YTK-Yhdistyksen jäsenetuna saat hyvinvointivalmennusta arjen jaksamisen ja terveyden tueksi verkkovalmennusten pioneereilta. Optimal Performancen Joni ja Kaisa Jaakkola ovat rakentaneet innostavia ja muutoksiin kannustavia hyvinvointivalmennuksia Suomessa jo yli 10 vuoden ajan. Hyödynnä jäsenetusi ja tee kestävä elämäntaparemontti fiksummin!

Hyvinvointiluennot vain jäsenille

Vuoden 2022 aikana järjestämme yhteensä 8 luentoa, joissa Joni ja Kaisa Jaakkola tuovat teoriaa ja työkaluja hyvinvoinnin eri osa-alueille.

Seuraa viestintäämme nettisivuilla ja jäsenkirjeissä! Ilmoittautuminen tapahtuu jäsenten OMA+ -palvelussa, josta näet myös menneiden luentojen tallenteet koko vuoden ajan.

Hyvinvointi ja energinen arki rakentuvat useamman kivijalan varaan, joihin meillä itsellämme on mahdollisuus vaikuttaa: ravinto ja syöminen, uni, palautuminen ja stressinhallinta sekä treeni, liikunta ja aktiivisuus. Moni näistä teemoista on meille varmasti tuttu, mutta niihin liittyy sitkeitä väärinymmärryksiä, jota saattavat tehdä elämäntaparemontista, hyvän kunnon ja virkeän mielen metsästämisestä vaikeaa.

Tule luennoille mukaan kuuntelemaan, mitkä ovat ne kaikkein tärkeimmät eri osa-alueiden kivijalat, joihin panostamalla edes kohtuullisesti syntyy merkittävästi lisää virtaa, voimavaroja ja energiaa arkeen. Luvassa on sekä ymmärrystä parantavaa teoriatietoa että pitkä lista konkreettisia arjen sekaan mahtuvia vinkkejä. Kukin luento kestää noin tunnin.

1. Unen ja palautumisen tärkeimmät kulmakivet
      Hyvälaatuinen ja riittävä yöuni on yksi tärkeimmistä hyvinvoinnin kulmakivistä. Toisin kuin moni muu hyvinvointia edistävä asia, hyvä uni ei välttämättä synny vain päättämällä laittaa silmät kiinni illalla vaan edellyttää oikein asioiden säännöllistä tekemistä. Kun hyvään uneen liittää mukaan valveillaoloajan voimavaroja edistävän palautumisen, on sinulle hyvä työkalupakki kehon ja mielen "akkujen" lataamiseen. Tule luennolle mukaan kuuntelemaan miten hyvä uni ja palautuminen syntyvät.
      ​​​​​​​Katso tallenne OMA+ -palvelussa
    2. Ravinnon ja syömisen tärkeimmät kulmakivet
      Harva osa-alue hyvinvoinnissa herättää yhtä voimakkaita tunteita ja mielipiteitä kuin ravinto ja syöminen. Lopputuloksena moni onkin varsin hämmentynyt, että mikä ravinnon osalta on siis "oikein" ja mikä "väärin", mitä enää uskaltaa syödä ja miksi siitä on tullut rakettitiedettä. Todellisuudessa terveyttä, hyvinvointia ja hyvää arjen jaksamista tukeva syöminen on kaikkea muuta kuin rajoittavaa, hankalaa ja monimutkaista. Tule mukaan luennolle kuulemaan mihin ravinnon osa-alueisiin sinun kannattaa panostaa edes hieman ja se tuottaa rentoa ja tuloksekasta painonhallintaa, hyvää jaksamista ja energistä arkea.
      Katso tallenne OMA+ -palvelussa
    3. Treenin, liikunnan ja aktiivisuuden tärkeimmät kulmakivet
      ​​​​​​​
      Modernissa maailmassa yksi hyvinvoinnin kulmakivistä - monipuolinen ja säännöllinen fyysinen aktiivisuus - jää helposti varsin matalalle määrälle ja laadulle. Kiireen keskellä liikumme kulkuvälineillä ovelta ovelle, istumme työpäivän näyttöpäätteen äärellä eikä arjen pyöritys juuri vaadi keholtamme ponnisteluja. Tällöin fyysinen kuntomme rapistuu, joka taas vaikuttaa siihen miten kuormittavalta arki meille tuntuu sekä kykyymme palautua. Arjen hyvinvointi ei kuitenkaan vaadi kilpaurheilijaksi muuttumista vaan onnistuu yllättävän vähällä ponnistelulla. Tule luennolle mukaan kuuntelemaan minkälaista liikuntaa me ihmiset tarvitsemme ja miten se onnistuu myös jokaisen arjessa. Katso tallenne OMA+ -palvelussa
    4. Miten teet elämäntaparemontin ja saavutat tuloksia, jotka pysyvät? ​​​​​​​
      ​​​​​​​Moni tuskailee ympäri vuoden sitä, että miksi kaikki se pään sisällä oleva tieto ravinnosta, liikunnasta ja palautumisesta ei siirry käytäntöön osaksi jokapäiväistä arjen tekemistä. Tai jos siirtyy niin maksimissaan 2-3 viikoksi kunnes koemme, että "motivaatio loppuu", "selkäranka katkeaa" tai "itsekurilihas väsyy". Todellisuudessa ympäri vuoden toimivat hyvät elämäntavat ovat kiinni pääosin aivan muista asioita. Tule mukaan luennolle kuuntelemaan miten rakennat toimivan arjen systeemin, jossa onnistuminen on mahdollisimman todennäköistä ja helppoa sekä opit tunnistamaan yleisimmät sudenkuopat onnistuneen muutoksen polulla. Katso tallenne OMA+ -palvelussa

FiksuStartti 2.0 -verkkovalmennus

Oletko koittanut päästä hyvään kuntoon, mutta aloitettu uusi elämä, ryhtiliike, kuntokuuri tai painonpudotusprojekti tyssää aina muutaman viikon jälkeen?

FiksuStartti 2.0 -verkkokurssi on rakennettu täsmäavuksi juuri tällaiseen tilanteeseen.

Verkkokurssin avulla pääset kiinni treeni-, ravinto- ja palautumismetodeihin, joita on happotestattu elävässä elämässä yksilöasiakkaidemme kanssa yli kymmenen vuoden ajan. Saat käyttöösi keinot, jotka ovat ylläpidettävissä ympäri vuoden ilman ilman kohtuutonta vaivaa: tavoitteena on, että hyvinvoinnin tavat automatisoituvat arkeesi aivan kuten hammaspesu!

YTK-Yhdistyksen jäsenenä saat verkkokurssin hintaan 39 € (norm. 79 €).

Lisätietoa verkkokurssista sekä linkin etuhintaisen kurssin lunastamiseen saat OMA+:n kautta.

Valmentajat

Joni Jaakkola

• s. 1980. Aviomies. Isä.
    • DI, luennoitsija, tietokirjailija, toimitusjohtaja, yrittäjä, työhyvinvointivalmentaja, voimaharjoitteluvalmentaja, ratkaisukeskeinen valmentaja
    • Optimal Performancen (2010) ja Optimal Performance Centerin (2015) perustaja ja omistaja
    • Valmennuksessa ihmisiä vasta-alkajasta kilpaurheilijaan ja työyhteisöjen tiimejä
    Kaisa Jaakkola

• s. 1982, Kajaani
    • DI, luennoitsija, seitsenkertainen tietokirjailija, yrittäjä, työhyvinvointivalmentaja, jooga- ja mindfulness-ohjaaja

Katso myös:

Hyödynnä jäsenetusi Puhti-terveyspalveluista ja lähde mukaan Työelämäkuntoon 2022 -haasteeseemme!